آموزش‌های ویدیویی

آموزش زبان انگلیسی و کامپیوتر

آموزش‌های ویدیویی

آموزش زبان انگلیسی و کامپیوتر

ساخت انیمیشن دوبعدی

ساخت انیمیشن دوبعدی

 

این امر، پیراهن را تا کاراکتر ۳ بعدی خود آسوده می‌کند. پارچه کمی پس ساخت انیمیشن دوبعدی از آن که به شخصیت خود تکیه داد کمی طول کشید. این امر به این دلیل روی می‌دهد که حل‌کننده پارچه به طور مداوم موقعیت پارچه را در برابر شی برخورد تنظیم می‌کند در صورتی که هر حرکت یا نیروی جدید بر اشیا تاثیر بگذارد. ساخت انیمیشن دوبعدی 

  1. هنگامی که پارچه در موقعیت مناسبی قرار می‌گیرد، Esc را فش ساخت انیمیشن دوبعدی ار دهید تا شبیه‌سازی را متوقف کنید.

اگر از مایا در لینوکس استفاده می‌کنید، هنگامی که از ظاهر shirt's راضی هستید، Esc را فشار دهید. اگر از پن ساخت انیمیشن دوبعدی جره ویندوز یا Mac OS X استفاده می‌کنید، Simulation> را انتخاب کنید تا کلید Esc را فشار دهید.

شما می‌توانید از برگرداندن لباس به حالت قبل از شبیه‌سازی خود استفاده کنید. ساخت انیمیشن دوبعدی 

یادداشت ساخت انیمیشن دوبعدی 

اگر شما این صحنه را بازی کنید، مایا شبیه‌سازی برای کل محدوده زمانی انیمیشن را به طور پیش‌فرض اجرا می‌کند. همان ساخت انیمیشن دوبعدی طور که زمان تغییر می‌کند، حرکت cloth's ذخیره می‌شود تا بعداً بتوانید زمان Slider را برای بررسی ظاهر cloth's در قاب‌های مختلفی را بررسی کنید. انیمیشن پس از بارگذاری سریع‌تر بازی می‌کند زیرا مایا برای هر فریم از موقعیت ساخت انیمیشن دوبعدی رومیزی انبار شده استفاده می‌کند.

اگر شما تصمیم بگیرید که نتایج شبیه‌سازی را با تنظیمات مشخصه مختلف ببینید، ابتدا باید با ان ساخت انیمیشن دوبعدی تخاب حذف حافظه نهان از منوی Simulation، حافظه نهان را حذف کنید. به طور کلی، شما شبیه‌سازی را تنها بعد از اینکه شما پارچه را روی یک کاراکتر ساکن با شبیه‌سازی شبیه‌ساز ساخت انیمیشن دوبعدی ی> شبیه‌سازی کنید، اجرا می‌کنید.

با شروع شبیه‌سازی محلی، زمان انیمیشن پیشرفت نمی‌کند. شما از یک شبیه‌سازی محلی برای به دست آوردن لباس به یک ساخت انیمیشن دوبعدی شخصیت ساکن استفاده می‌کنید.

افزایش قدرت تفکیک پذیری ساخت انیمیشن دوبعدی 

در مرحله ب ساخت انیمیشن دوبعدی عدی، بعد از تعیین مقادیر بالاتر برای تفکیک‌پذیری پایه garment's (tessellation) چند بار شبیه‌سازی را اجرا خواهید کرد. این لباس به طور طبیعی در رزولوشن بالاتر ظاهر می‌شود اما پردازش بیشتر طول می‌کشد. با اجرای شبیه‌سازی چند بار با وضوح بیشتر، زمان شبیه‌س ساخت انیمیشن دوبعدی ازی کوتاه‌تر بوده و پارچه راحت‌تر تغییر شکل می‌دهد.

برای افزایش قطعنامه پایه برای پوشاک ۱. پیرا ساخت انیمیشن دوبعدی هن را انتخاب کرده و ویرایشگر ویژگی را نمایش دهید.

  1. روی تب cpStitcher۱ کلیک کنید. ساخت انیمیشن دوبعدی 
  2. تبدیل به تناسب با سطح. ساخت انیمیشن دوبعدی 

بعد از اینکه شبیه‌سازی را اجرا کردید، لازم است تا قبل از تغییر تفکیک‌پذیری پایه یک پوشاک، اضافه کردن درزه‌ای، یا تغییر شکل یک تا ساخت انیمیشن دوبعدی بلو با ویرایش منحنی‌های اصلی آن، روی سطح قرار دهید.

در غیر این صورت، شکل garment's تحریف می‌شود.

  1. تفکیک‌پذیری پایه را بر روی ۳۰۰ تنظیم کنید.
  2. Simulation> را انتخاب کنید و شبیه‌سازی محلی را آغاز کنید. وقتی پیراهنش استراحت می‌کند، Esc را فشار دهید.
  3. تفکیک‌پذیری پایه ۴۰۰ را تنظیم کنید.
  4. Simulation> را انتخاب کنید و شبیه‌سازی محلی را آغاز کنید. وقتی پیراهنش استراحت می‌کند، Esc را فشار دهید.

تغییر آفست تلاقی

حالا شما آفست تلاقی را کاهش داده و دوباره شبیه‌سازی را اجرا می‌کنید. این باعث نزدیک‌تر شدن پیراهن به پوست می‌شود.

برای کاهش آفست تلاقی برای شبیه‌سازی

  1. jackie را انتخاب کنید.
  2. در جعبه کانال، آفست تلاقی را به ۰.۱. تنظیم کنید.
  3. Simulation> را انتخاب کنید و شبیه‌سازی محلی را آغاز کنید.
  4. وقتی پیراهنش استراحت می‌کند، Esc را فشار دهید.
  5. برای اینکه ببینید این پارچه چه شکلی به نظر می‌رسد، می‌توانید آن را به ماده‌ای اختصاص دهید که برای استفاده شما در این درس ایجاد شده‌است.
  • پیراهن را انتخاب کنید. منوی کرکره‌ای را انتخاب کنید. نورپردازی / سایه‌ها را انتخاب کرده و>> Material Existing shirtMtl shirtMtl را انتخاب کنید. فشار ۵ را فشار دهید تا سایه یکدست را روشن کنید.

درس نوع ۱: پشت سر درس

رفتار پارچه در ابتدا توسط صفات در گره شکل object's و توسط گره‌های cpSitcher، cpSolver و cpProperty کنترل می‌شود. بیشتر ویژگی‌هایی که پارچه را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند، مانند مقاومت برشی، نیازمند آزمایش‌ها برای یافتن بهترین تنظیمات هستند. چیزهای اضافی برای دانستن زمانی که شما الگوهای لباس و لباس را ایجاد می‌کنید:

  • برنامه‌ریزی منحنی‌ها و صفحات شما برای ایجاد یک پارچه خوب در مایا حیاتی است.

این درس باعث شد که منحنی‌ها به شکل کلی یک پیراهن شکل بگیرند. بسیاری از پانل‌ها یک منحنی در طول درز را به اشتراک گذاشتند. یک تمرین خوب این است که اطمینان حاصل شود که این منحنی‌ها در طول درز ایجاد نمی‌شوند به طوری که هر قسمت یک مجموعه منحصر به فرد از منحنی‌های مرزی بسته داشته باشد. منحنی‌های مشترک در این درس به خاطر سادگی مورد استفاده قرار گرفتند.

قبل از اینکه بتوانید منحنی‌ها را رسم کنید، باید شکل پانل که می‌خواهید ایجاد کنید را در نظر بگیرید. به طور کلی، ایجاد یک تابلو برای هر بخش از پوشاک که می‌خواهید به طور منحصر به فرد نگاه کنید یا رفتار کنید، ضروری است. برای مثال، برای ایجاد یک ژاکت پشمی با آستین‌های چرمی، آستین‌ها باید جدا از جلیقه باشد. برای کمک در صفحات برنامه‌ریزی، نگاهی به الگوهای بافت واقعی، در کتابخانه و یا در یک فروشگاه پارچه در نظر بگیرید.

زمانی که می‌توانید منحنی‌های خود را برای لباس‌ها ایجاد کنید، منحنی‌های نزدیک به بدن را بدون قطع کردن آن قرار دهید. شما گروهی از منحنی‌ها را در مقابل مدل قرار می‌دهید و مدل دیگر در پشت مدل همانطور که در این درس نشان‌داده شده‌است. اگر بعد از ایجاد یک لباس، منحنی اصلی را اصلاح کنید، به طور خودکار به روز رسانی لباس نیاز دارید.

  • گزینه‌های شبیه‌سازی نتیجه نهایی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند.

زمانی که بر روی لباس خود کار می‌کنید، بهتر است با اجرای شبیه‌سازی با تنظیمات گزینه پیش‌فرض شروع کنید. بعداً، شما شبیه‌سازی را چند بار با تنظیمات مختلف اجرا می‌کنید تا زمانی که به ظاهر پوشاک برسید که به دنبال آن هستید.

درس Cloth ۲: مقدمه

در این درس، شما یک جفت شلوار درست می‌کنید و آن را در یک شخصیت ساکن قرار می‌دهید. شما همچنین یاد می‌گیرید چطور پانل‌های ویژه‌ای از شلوار را اصلاح کنید. در این درس یاد می‌گیرید چطور:

  • مجموعه‌ای از منحنی‌ها را برای یک الگو تکثیر کنید.
  • پانل‌های جلو و عقب برای لباس ایجاد کنید.
  • the و ویژگی‌های ملک را برای شبیه‌سازی یک پارچه تنظیم کنید.
  • شبیه‌سازی را با استفاده از ویژگی‌های تفکیک‌پذیری پایه مقایسه کنید. ساخت انیمیشن دوبعدی 

درس سره‌ای Cloth ۲: درس ساخت انیمیشن دوبعدی 

در این درس، شما با صحن ساخت انیمیشن دوبعدی ه‌ای کار می‌کنید که برای استفاده شما ایجاد شده‌است.

  1. قبل از شروع درس، مراحل in را انجام دهید: آماده‌س ساخت انیمیشن دوبعدی ازی برای درس‌ها.
  2. صحنه به نام mb را باز کنید. ساخت انیمیشن دوبعدی 
  3. شما می‌توانید صحنه را با نام mb از مستندا ساخت انیمیشن دوبعدی ت مایا، درس‌هایی، و Extras CD و یا از دیسک‌گردان باز کنید که در آن شما فایل‌های داده‌های نامحدود مایا را کپی کرده‌اید. فایل در UnlimitedLessonData / Cloth / scenes قرار گرفته‌است. ساخت انیمیشن دوبعدی  ساخت انیمیشن دوبعدی  ساخت انیمیشن دوبعدی 

این صحنه شامل مدل jackie's و برخی منحنی‌ها است که برای ساخت آن استفاده خواهید کرد. ما این منحنی‌ها را فراهم کردیم تا شما بتوانید به جای ایجاد منحنی، روی توسعه یک پوش ساخت انیمیشن دوبعدی اک متمرکز شوید. مدل برای انتخاب منحنی‌ها آسان‌تر شده‌است. ساخت انیمیشن دوبعدی 

این درس مفاهیم و آیتم‌های منو توصیف‌شده در کلاس قبلی را توضیح نمی‌دهد. اگر یک عبارت را در این ساخت انیمیشن دوبعدی درس درک نکنید، درس قبلی را خواهید دید.

ایجاد منحنی‌های تابلو

صحنه‌ای که تنها باز کردید شامل منحنی‌ها به مدت نیم شلوار است. در مرحله بعد، این منحنی‌ها را برای نیمه دیگر شلوار کپی خواهید کرد. بعداً در این درس، شما پانل‌های از این منحنی‌ها ایجاد خواهید کرد و صفحات را با هم ترک خواهید کرد تا شلوارش را شکل دهید.

برای ایجاد منحنی‌های اولیه

  1. در the، گروه pantsPattern را یادداشت کنید. این گروه شامل دو گروه است: curvesBack andcurvesFront. گروه curvesBack را مخفی کنید زیرا تا بعد از آن با آن‌ها کار نخواهید کرد.
  2. گروه curvesFront را باز کنید تا تمام منحنی‌ها در آن فهرست شوند.
  3. curve۲ را از طریق curve۹ انتخاب کنید.

به شرح زیر است.

ا

مقیاس برای محور X تا ۱.

  1. Select Edit > Duplicate > . From the options window, select Edit > Reset Settings, then continue

هنگامی که عملیات تکثیر را در یک مرحله بعدی تکمیل کردید، منحنی‌های تکرار در موقعیت‌های متناظر در امتداد محور X منفی ایجاد خواهند شد. این آینه پای چپ را در جایگاه مناسب قرار می‌دهد. o برای نوع هندسه، به نمونه تبدیل می‌شود.

Instancing این منحنی‌ها را ساده‌تر می‌کند؛ اگر پای چپ را تنظیم کنید، پای راست به طور یک‌سان تنظیم می‌شود.

روی دکمه Duplicate کلیک کنید.

۵. گروه curvesFront را پنهان کنید. تا دیر وقت با آن‌ها کار نخواهید کرد.

برای ایجاد منحنی‌های برگردان

  1. در Outliner، گروه curvesBack را انتخاب کنید. انتخاب نمایش نمایش نمایش نمایش> Show>.
  2. در the، گروه curvesBack را باز کنید تا تمام منحنی‌ها در آن فهرست شوند.
  3. curve۱۲ را از طریق curve۱۹ انتخاب کنید.
  4. Edit> تکراری را انتخاب کنید. این کار از همان گزینه‌های تکراری استفاده می‌کند که قبلاً استفاده کرده‌اید. (مقیاس برای محور X، ۱، هندسه نوع است).
  5. گروه curvesBack را پنهان کنید.

ایجاد پنل‌های جلو و عقب

در مراحل بعدی، شما پانل‌های خورشیدی ایجاد خواهید کرد تا به عنوان شلوار مونتاژ شوند.

برای ایجاد پنل جلویی

  1. jackie را در the انتخاب کنید و سپس jackie را برای کاهش درهم‌ریختگی صحنه (مهار + h) پنهان کنید.
  2. نمایش curvesFront در نمای صحنه. (آن را در the انتخاب کرده و نمایش نمایش Show> Show Show Show Show Show کلیک کنید) می‌توانید پنج پنل داشته باشید: یک کمربند کمربند، دو پنل باسن، و دو صفحه پایه.
  3. در the، منحنی‌های زیر را انتخاب کنید، سپس> Cloth Create را انتخاب کنید.

انتخاب

کنش

curve۳، ۴، ۵، ۲۱، ۲۲، ۲۳

تابلوی Create>

curve۱، ۲، ۳، ۶

تابلوی Create>

curve۱، ۲۰، ۲۱، ۲۴

تابلوی Create>

curve۶، ۷، ۸، ۹

تابلوی Create>

curve۲۴، ۲۵، ۲۶، ۲۷

تابلوی Create>

  1. اعضای گروه را تشکیل داده و گروه panelsFront را نام گذاری می‌کنند.
  2. Parent تحت گروه pantsPattern. دسته‌بندی کردن قسمت‌های پوشاک، پیدا کردن آن‌ها در the را در صورتی که نیاز باشد، آسان می‌کند.
  3. panelsFront و curvesFront را پنهان کنید. در مراحل بعدی از آن‌ها استفاده نخواهید کرد.

برای ایجاد صفحات پشتی

  1. نمایش curvesBack در نمای صحنه.
  2. در Outliner، گروه curvesBack را باز کنید تا منحنی‌ها را فهرست کنند. منحنی‌های زیر را در the انتخاب کنید، سپس> Cloth Create را انتخاب کنید.

انتخاب

کنش

curve۱۶، ۱۸، ۱۹، ۳۲، ۳۴، ۳۵

تابلوی Crea ساخت انیمیشن دوبعدی te>

curve۱۱، ۱۵، ۱۶، ۱۷

تابلوی Create> ساخت انیمیشن دوبعدی 

curve۱۱، ۳۱، ۳۲، ۳۳

تابلوی C ساخت انیمیشن دوبعدی reate>

curve۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۷

تابلوی Create> ساخت انیمیشن دوبعدی 

curve۲۸ ۲۹، ۳۰، ۳۰، ۳۳

تابلوی C ساخت انیمیشن دوبعدی reate>

  1. panel۶ را از طریق panel۱۰ انتخاب کنید. ساخت انیمیشن دوبعدی 
  2. اعضای گروه را تشکیل داده و گروه panelsBack را نام گذاری می‌کنند.
  3. Parent تحت گروه pantsPattern.

ایجاد یک لباس

در مراحل بعدی شما یک لباس از یکی از پانل‌ها ایجاد می‌کنید تا بتوانید آلمان‌های دیگر را با لباس ترک کنید. پانل که شما برای ایجاد لباس اولیه استفاده می‌کنید، اختیاری است.

برای خلق لباس

  1. انتخاب نمایش نمایش> نمایش همه چیز.
  2. در the، گروه panelsFront را باز کنید تا پنل‌های جلویی را فهرست کنید.
  3. panel۴ را انتخاب کنید. Select Cloth Create Create Garment را انتخاب کنید.
  4. . تو "Outliner"، اسم "cloth۱ rename" رو عوض کن
  5. با pants که هنوز انتخاب شده‌اند، روی cpStitcher۱ در جعبه کانال کلیک کنید. تفکیک‌پذیری پایه را تا ۲۵۰ تنظیم کنید.

تابلوهای نقاشی شده در لباس

اکنون قسمت‌های باقی مانده را با لباس ترک خواهید کرد.

  1. در the، گروه‌های curvesFront و curvesBack را باز کنید تا منحنی‌ها را فهرست کنند. در the، یک منحنی یا دو منحنی فهرست‌شده در زیر را انتخاب کنید، سپس> Cloth را انتخاب کنید تا صفحات مجاور را کنار هم درز کند.

انتخاب

کنش

curve۶

> Cloth ایجاد Seam

curve۳

> Cloth ایجاد Seam

curve۲۱

> Cloth ایجاد Seam

curve۱

> Cloth ایجاد Seam

curve۲۴

> Cloth ایجاد Seam

curve۸، ۱۴

> Cloth ایجاد Seam

curve۲ ۱۵، ۱۵

> Cloth ایجاد Seam

curve۴ ۱۸ ساله

> Cloth ایجاد Seam

curve۱۷

> Cloth ایجاد Seam

curve۱۶

> Cloth ایجاد Seam

curve۷، ۱۲

> Cloth ایجاد Seam

curve۱۱

> Cloth ایجاد Seam

curve۳۲

> Cloth ایجاد Seam

curve۳۳

> Cloth ایجاد Seam

curve۲۵ ۲۸ ساله

> Cloth ایجاد Seam

curve۲۶، ۳۰

> Cloth ایجاد Seam

curve۲۰، ۳۱

> Cloth ایجاد Seam

curve۲۲ ۳۴، ۳۴

> Cloth ایجاد Seam

  1. دکمه ۵ را فشار دهید تا شلوارش نرم شود. لباس هیچ سوراخ یا شکافی بین پانل‌ها ندارد، اگر تمام پانل‌ها را پاره کرده باشی.

افزایش وضوح پانل‌ها

شما می‌توانید رزولوشن پنل‌های خاص را افزایش دهید تا مناط ساخت انیمیشن دوبعدی قی از پوشاک داشته باشند که دقیق‌تر از بقیه در طول شبیه‌سازی است.

برای افزایش رزولوشن صفحات که روی کمربند تاثیر می‌گذارند ساخت انیمیشن دوبعدی 

  1. panel۱ و panel۶ را انت ساخت انیمیشن دوبعدی خاب کنید. اینها دو پانل هستند که شکل کمربند را کنترل می‌کنند.
  2. در بخش shapes از جعبه کانال، تنظیم فاکتور تفکیک‌پذیری برای ۱. ساخت انیمیشن دوبعدی ۷. با رزولوشن بالا تنظیم شده‌است، این کمربند هموارتر می‌شود.

ایجاد شی برخورد

برای اینکه شلوار با jackie تعامل داشته باشد، قبل از اجرای شبیه‌سازی باید یک شی برخورد ایجاد کنید.

برای ایجاد شی برخورد برای شبیه‌سازی

  1. . "قایم شو" pantsPattern
  2. در the، jackie را انتخاب کرده و نمایش Object شی> نمایش> Untemplate را انتخاب کنید.
  3. با انتخاب jackie انتخاب‌شده،> Cloth را انتخاب کنید تا شی تلاقی ایجاد کنید.
  4. در جعبه کانال، آفست برخورد را به ۰.۱ و عمق به ۰.۵ تنظیم کنید.

اجرای و اصلاح یک شبیه‌سازی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.