این امر، پیراهن را تا کاراکتر ۳ بعدی خود آسوده میکند. پارچه کمی پس ساخت انیمیشن دوبعدی از آن که به شخصیت خود تکیه داد کمی طول کشید. این امر به این دلیل روی میدهد که حلکننده پارچه به طور مداوم موقعیت پارچه را در برابر شی برخورد تنظیم میکند در صورتی که هر حرکت یا نیروی جدید بر اشیا تاثیر بگذارد. ساخت انیمیشن دوبعدی
اگر از مایا در لینوکس استفاده میکنید، هنگامی که از ظاهر shirt's راضی هستید، Esc را فشار دهید. اگر از پن ساخت انیمیشن دوبعدی جره ویندوز یا Mac OS X استفاده میکنید، Simulation> را انتخاب کنید تا کلید Esc را فشار دهید.
شما میتوانید از برگرداندن لباس به حالت قبل از شبیهسازی خود استفاده کنید. ساخت انیمیشن دوبعدی
یادداشت ساخت انیمیشن دوبعدی
اگر شما این صحنه را بازی کنید، مایا شبیهسازی برای کل محدوده زمانی انیمیشن را به طور پیشفرض اجرا میکند. همان ساخت انیمیشن دوبعدی طور که زمان تغییر میکند، حرکت cloth's ذخیره میشود تا بعداً بتوانید زمان Slider را برای بررسی ظاهر cloth's در قابهای مختلفی را بررسی کنید. انیمیشن پس از بارگذاری سریعتر بازی میکند زیرا مایا برای هر فریم از موقعیت ساخت انیمیشن دوبعدی رومیزی انبار شده استفاده میکند.
اگر شما تصمیم بگیرید که نتایج شبیهسازی را با تنظیمات مشخصه مختلف ببینید، ابتدا باید با ان ساخت انیمیشن دوبعدی تخاب حذف حافظه نهان از منوی Simulation، حافظه نهان را حذف کنید. به طور کلی، شما شبیهسازی را تنها بعد از اینکه شما پارچه را روی یک کاراکتر ساکن با شبیهسازی شبیهساز ساخت انیمیشن دوبعدی ی> شبیهسازی کنید، اجرا میکنید.
با شروع شبیهسازی محلی، زمان انیمیشن پیشرفت نمیکند. شما از یک شبیهسازی محلی برای به دست آوردن لباس به یک ساخت انیمیشن دوبعدی شخصیت ساکن استفاده میکنید.
افزایش قدرت تفکیک پذیری ساخت انیمیشن دوبعدی
در مرحله ب ساخت انیمیشن دوبعدی عدی، بعد از تعیین مقادیر بالاتر برای تفکیکپذیری پایه garment's (tessellation) چند بار شبیهسازی را اجرا خواهید کرد. این لباس به طور طبیعی در رزولوشن بالاتر ظاهر میشود اما پردازش بیشتر طول میکشد. با اجرای شبیهسازی چند بار با وضوح بیشتر، زمان شبیهس ساخت انیمیشن دوبعدی ازی کوتاهتر بوده و پارچه راحتتر تغییر شکل میدهد.
برای افزایش قطعنامه پایه برای پوشاک ۱. پیرا ساخت انیمیشن دوبعدی هن را انتخاب کرده و ویرایشگر ویژگی را نمایش دهید.
بعد از اینکه شبیهسازی را اجرا کردید، لازم است تا قبل از تغییر تفکیکپذیری پایه یک پوشاک، اضافه کردن درزهای، یا تغییر شکل یک تا ساخت انیمیشن دوبعدی بلو با ویرایش منحنیهای اصلی آن، روی سطح قرار دهید.
در غیر این صورت، شکل garment's تحریف میشود.
تغییر آفست تلاقی
حالا شما آفست تلاقی را کاهش داده و دوباره شبیهسازی را اجرا میکنید. این باعث نزدیکتر شدن پیراهن به پوست میشود.
برای کاهش آفست تلاقی برای شبیهسازی
درس نوع ۱: پشت سر درس
رفتار پارچه در ابتدا توسط صفات در گره شکل object's و توسط گرههای cpSitcher، cpSolver و cpProperty کنترل میشود. بیشتر ویژگیهایی که پارچه را تحتتاثیر قرار میدهند، مانند مقاومت برشی، نیازمند آزمایشها برای یافتن بهترین تنظیمات هستند. چیزهای اضافی برای دانستن زمانی که شما الگوهای لباس و لباس را ایجاد میکنید:
این درس باعث شد که منحنیها به شکل کلی یک پیراهن شکل بگیرند. بسیاری از پانلها یک منحنی در طول درز را به اشتراک گذاشتند. یک تمرین خوب این است که اطمینان حاصل شود که این منحنیها در طول درز ایجاد نمیشوند به طوری که هر قسمت یک مجموعه منحصر به فرد از منحنیهای مرزی بسته داشته باشد. منحنیهای مشترک در این درس به خاطر سادگی مورد استفاده قرار گرفتند.
قبل از اینکه بتوانید منحنیها را رسم کنید، باید شکل پانل که میخواهید ایجاد کنید را در نظر بگیرید. به طور کلی، ایجاد یک تابلو برای هر بخش از پوشاک که میخواهید به طور منحصر به فرد نگاه کنید یا رفتار کنید، ضروری است. برای مثال، برای ایجاد یک ژاکت پشمی با آستینهای چرمی، آستینها باید جدا از جلیقه باشد. برای کمک در صفحات برنامهریزی، نگاهی به الگوهای بافت واقعی، در کتابخانه و یا در یک فروشگاه پارچه در نظر بگیرید.
زمانی که میتوانید منحنیهای خود را برای لباسها ایجاد کنید، منحنیهای نزدیک به بدن را بدون قطع کردن آن قرار دهید. شما گروهی از منحنیها را در مقابل مدل قرار میدهید و مدل دیگر در پشت مدل همانطور که در این درس نشانداده شدهاست. اگر بعد از ایجاد یک لباس، منحنی اصلی را اصلاح کنید، به طور خودکار به روز رسانی لباس نیاز دارید.
زمانی که بر روی لباس خود کار میکنید، بهتر است با اجرای شبیهسازی با تنظیمات گزینه پیشفرض شروع کنید. بعداً، شما شبیهسازی را چند بار با تنظیمات مختلف اجرا میکنید تا زمانی که به ظاهر پوشاک برسید که به دنبال آن هستید.
درس Cloth ۲: مقدمه
در این درس، شما یک جفت شلوار درست میکنید و آن را در یک شخصیت ساکن قرار میدهید. شما همچنین یاد میگیرید چطور پانلهای ویژهای از شلوار را اصلاح کنید. در این درس یاد میگیرید چطور:
درس سرهای Cloth ۲: درس ساخت انیمیشن دوبعدی
در این درس، شما با صحن ساخت انیمیشن دوبعدی های کار میکنید که برای استفاده شما ایجاد شدهاست.
این صحنه شامل مدل jackie's و برخی منحنیها است که برای ساخت آن استفاده خواهید کرد. ما این منحنیها را فراهم کردیم تا شما بتوانید به جای ایجاد منحنی، روی توسعه یک پوش ساخت انیمیشن دوبعدی اک متمرکز شوید. مدل برای انتخاب منحنیها آسانتر شدهاست. ساخت انیمیشن دوبعدی
این درس مفاهیم و آیتمهای منو توصیفشده در کلاس قبلی را توضیح نمیدهد. اگر یک عبارت را در این ساخت انیمیشن دوبعدی درس درک نکنید، درس قبلی را خواهید دید.
ایجاد منحنیهای تابلو
صحنهای که تنها باز کردید شامل منحنیها به مدت نیم شلوار است. در مرحله بعد، این منحنیها را برای نیمه دیگر شلوار کپی خواهید کرد. بعداً در این درس، شما پانلهای از این منحنیها ایجاد خواهید کرد و صفحات را با هم ترک خواهید کرد تا شلوارش را شکل دهید.
برای ایجاد منحنیهای اولیه
به شرح زیر است. |
ا |
مقیاس برای محور X تا ۱. |
هنگامی که عملیات تکثیر را در یک مرحله بعدی تکمیل کردید، منحنیهای تکرار در موقعیتهای متناظر در امتداد محور X منفی ایجاد خواهند شد. این آینه پای چپ را در جایگاه مناسب قرار میدهد. o برای نوع هندسه، به نمونه تبدیل میشود.
Instancing این منحنیها را سادهتر میکند؛ اگر پای چپ را تنظیم کنید، پای راست به طور یکسان تنظیم میشود.
روی دکمه Duplicate کلیک کنید.
۵. گروه curvesFront را پنهان کنید. تا دیر وقت با آنها کار نخواهید کرد.
برای ایجاد منحنیهای برگردان
ایجاد پنلهای جلو و عقب
در مراحل بعدی، شما پانلهای خورشیدی ایجاد خواهید کرد تا به عنوان شلوار مونتاژ شوند.
برای ایجاد پنل جلویی
انتخاب | کنش |
curve۳، ۴، ۵، ۲۱، ۲۲، ۲۳ | تابلوی Create> |
curve۱، ۲، ۳، ۶ | تابلوی Create> |
curve۱، ۲۰، ۲۱، ۲۴ | تابلوی Create> |
curve۶، ۷، ۸، ۹ | تابلوی Create> |
curve۲۴، ۲۵، ۲۶، ۲۷ | تابلوی Create> |
برای ایجاد صفحات پشتی
انتخاب | کنش |
curve۱۶، ۱۸، ۱۹، ۳۲، ۳۴، ۳۵ | تابلوی Crea ساخت انیمیشن دوبعدی te> |
curve۱۱، ۱۵، ۱۶، ۱۷ | تابلوی Create> ساخت انیمیشن دوبعدی |
curve۱۱، ۳۱، ۳۲، ۳۳ | تابلوی C ساخت انیمیشن دوبعدی reate> |
curve۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۷ | تابلوی Create> ساخت انیمیشن دوبعدی |
curve۲۸ ۲۹، ۳۰، ۳۰، ۳۳ | تابلوی C ساخت انیمیشن دوبعدی reate> |
ایجاد یک لباس
در مراحل بعدی شما یک لباس از یکی از پانلها ایجاد میکنید تا بتوانید آلمانهای دیگر را با لباس ترک کنید. پانل که شما برای ایجاد لباس اولیه استفاده میکنید، اختیاری است.
برای خلق لباس
تابلوهای نقاشی شده در لباس
اکنون قسمتهای باقی مانده را با لباس ترک خواهید کرد.
انتخاب | کنش |
curve۶ | > Cloth ایجاد Seam |
curve۳ | > Cloth ایجاد Seam |
curve۲۱ | > Cloth ایجاد Seam |
curve۱ | > Cloth ایجاد Seam |
curve۲۴ | > Cloth ایجاد Seam |
curve۸، ۱۴ | > Cloth ایجاد Seam |
curve۲ ۱۵، ۱۵ | > Cloth ایجاد Seam |
curve۴ ۱۸ ساله | > Cloth ایجاد Seam |
curve۱۷ | > Cloth ایجاد Seam |
curve۱۶ | > Cloth ایجاد Seam |
curve۷، ۱۲ | > Cloth ایجاد Seam |
curve۱۱ | > Cloth ایجاد Seam |
curve۳۲ | > Cloth ایجاد Seam |
curve۳۳ | > Cloth ایجاد Seam |
curve۲۵ ۲۸ ساله | > Cloth ایجاد Seam |
curve۲۶، ۳۰ | > Cloth ایجاد Seam |
curve۲۰، ۳۱ | > Cloth ایجاد Seam |
curve۲۲ ۳۴، ۳۴ | > Cloth ایجاد Seam |
افزایش وضوح پانلها
شما میتوانید رزولوشن پنلهای خاص را افزایش دهید تا مناط ساخت انیمیشن دوبعدی قی از پوشاک داشته باشند که دقیقتر از بقیه در طول شبیهسازی است.
برای افزایش رزولوشن صفحات که روی کمربند تاثیر میگذارند ساخت انیمیشن دوبعدی
ایجاد شی برخورد
برای اینکه شلوار با jackie تعامل داشته باشد، قبل از اجرای شبیهسازی باید یک شی برخورد ایجاد کنید.
برای ایجاد شی برخورد برای شبیهسازی
اجرای و اصلاح یک شبیهسازی