MEL مانند directionalLight است ساخت موشن گرافیک فاده کنید. طبق معمول مایا، چندین راه برای رسیدن به نتایجی که میخواهید وجود دارد.
زمانی که یک دکمه MEL را ایجاد میکنید ساخت موشن گرافیک لازم نیست از تاریخچه فرمان در ویرایشگر دستنوشته استفاده کنید. برای راحتی آنجا هست.
یادداشت ساخت موشن گرافیک
هیچ تضمینی وجود ندارد که متن تاریخ ساخت موشن گرافیک ی که شما کپی آن را به یک دکمه MEL ارسال میکنید، همان نتیجه را داشته باشد که اقدامات رابط کاربر از آن متن ایجاد شدهاست. مسایل ظریفی در توالی فرمان MEL وجود دارند که آنها را در یک گردش کار به کار میاندازد، اما نه در دیگری. شما باید نتایج را بررسی کرده و در صورت ساخت موشن گرافیک لزوم تغییراتی اعمال کنید.
به طور پیشفرض، همه عملیات مایا در تاریخچه فرمان ظاهر میشود و شما از واسط استفاده میکنید. مایا بسیاری از کارهایی را که معمولاً نیاز ندارید را فیلتر کنی ساخت موشن گرافیک د. برای مشاهده تمام عملیاتها، Script> Echo All (از پنجره Project Ed ساخت موشن گرافیک itor) را انتخاب کنید. این ممکن است ضروری باشد اگر شما به سختی میتوانید نتیجه دلخواه را از یک متن که به یک دکمه MEL کپی میکنید، به دست آورید.
مقدمهای برای شروع کردن با مایا Unlimited ساخت موشن گرافیک
مایا ® نشاندهنده مجموعه ویژگیهای کلی ابزارهای نرمافزاری مایا است که از اسم مستعار در دسترس هستند. مایا نام ساخت موشن گرافیک حدود همه چیز را از مایا ® به اضافه ابزارهای اضافی شامل میشود.
مایا نامتناهی شامل ابزارهای ساخت موشن گرافیک تولید مایع مایا است که امکان شبیهسازی و ارائه مایعات لزج، جوی، pyrotechnic و اثرات اقیانوس را فراهم میکند. ابزارهای Cloth مایا اجازه میدهند که شبیهسازی بافت و لباس را ایجاد کنید. خز مایا به شما اجازه میدهد تا سبک شما ر ساخت موشن گرافیک ا سبک کرده و موی کوتاه و اثرات خز را با استفاده از ابزارهای برس Artisan ® به کار ببرید. برنامه زنده مایا برای تطبیق فیلم اکشن زنده با ع ساخت موشن گرافیک ناصر سهبعدی شما که در مایا ارایه شدهاند، عملکردی فراهم میکند.
هدف از این کتاب راهنما، کمک به شما در یادگیری ویژگیهای of نامحدود اس ساخت موشن گرافیک ت.
اگر هرگز از مایا (مایا یا مایا) استفاده نکرده ساخت موشن گرافیک اید، توصیه میکنیم قبل از تلاش برای شروع درسهای خود با مایا Unlimited شروع به کار با مایا شروع کنید. این بخش اطلاعات زیر را ارایه میدهد:
درباره آغاز به کار کردن با مایا Unlimited ساخت موشن گرافیک
آغاز به کار کردن با مایا Unlimited، حوزه پیمانهای Maya نامحدود را در مجموعهای از درسهای کوتاه معرفی میکند. این درسها طوری طراحی شدهاند که به شما اجازه دهند این واحدها را با سرعت خود یاد ساخت موشن گرافیک بگیرید.
آغاز به کار کردن ساخت موشن گرافیک با مایا Unlimited برای جایگزین کردن مدارکی که با نرمافزار مایا شکل میگیرد، نیست. تنها فرمانها و گزینههای مورد استفاده در این درس در این دفترچه راهنما توضیح داده میشوند. شما خواهید دید که کمک مایا یک راهنمای عالی برای درسها و چیزهای دیگر فراهم میکند.
بسیاری از درسها در آغاز با مایا نامتناهی شامل یک یا چند درس جداگانه هستند که دستورالعملهای مرحلهای را برای ایجاد یا انجام وظایف خاص درون مایا ارایه میدهند. شما میتوانید درسهای این کتاب را از شروع به پایان یا کامل کردن درسهای مربوط به علایق و نیازهای خود دنبال کنید.
هم چنین شروع به کار با مایا Unlimited نیز برای استفاده در کمک مایا در دسترس است. این نسخه از شروع با مایا Unlimited حاوی فیلمهای mpeg برای برخی از درسها است.
برای استفاده از درسهای مایا.
پنجره کمک مایا شروع به نمایش درسهای Unlimited مایا است.
راهنمای مایا، درسهای مربوطه را برای این برنامه آموزشی به نمایش میگذارد.
پیش از آغاز به کار کردن با مایا نامحدود، ما توصیه میکنیم که هر کاربر جدید مایا با تکمیل موارد زیر شروع کند:
غیر از این، شما میتوانید به هر ترتیبی که میخواهید، lessons را امتحان کنید.
اگر نیاز به مرور و مرور کلی از تکنیکهای کاربرد ماوس، keyboarding و تکنیکهای کاربرد مربوطه داشته باشید، توصیه میکنیم که به مستندسازی مراجعه کنید که با کامپیوتر و سیستمعامل خاص شما ارتباط دارد.
اگر شما برای انیمیشن و انیمیشن ۳ بعدی جدید هستید، ممکن است بخواهید هنر مایا را به دست آورید (ISBN: ۱ - ۸۹۴۸۹۳ - ۸۲ - ۴) موجود از فروشگاه اسم مستعار آنلاین. این روش مفاهیم و تکنیکهای بسیاری را توضیح میدهد که منحصر به دنیای گرافیک رایانهای سهبعدی هستند که به مایا مربوط میشوند.
صفحه قبلی صفحه قبل از صفحه بعد
در حال نصب Maya نامحدود
شما باید Maya Unlimited داشته باشید و در سیستم کامپیوتر خود مجوز داشته باشید تا درسهای این کتاب را با موفقیت تکمیل کنید. برای راهاندازی Maya نامحدود روی کامپیوترتان، باید یک سیستمعامل ویندوز ®، لینوکس و یا سیستمعامل Mac OS X با حداقل حافظه و الزامات ذخیرهسازی را اجرا کنید. مایا برای دسترسی کامل به منوها، فرمانها و مشاهده ۳ بعدی به یک موس سه دکمه نیاز دارد.
برای دستورالعملهای کامل بر روی سختافزار و سیستمهای اجرایی، همچنین نصب و مجوز نرمافزار مایا، لطفاً به راهنمای نصب و مجوز مراجعه کنید که با نرمافزار مایا شما آمده یا بخش پشتیبانی وب سایت ما را در www.alias.com ببینید.
قراردادهای مورد استفاده در این کتاب
برخی از کنوانسیونهای مهمی که در طول آغاز به کار گرفته شدهاند، در اینجا توضیح داده میشوند.
مایا نامتناهی برای استفاده در طیف وسیعی از سیستمهای عامل در دسترس است. هر گونه تفاوت بین سیستمهای عامل هنگام کار مایا در روشهای زیر شناسایی میشوند:
(ویندوز)، (Mac OS X)، و (لینوکس)
تصاویر و نمونههای صفحه نمایش با مایا نامحدود در بین ویندوز، Mac OS X و سیستمعامل لینوکس متفاوت است. واسط Maya's به طور کلی با این سیستمها سازگار است. هنگامی که به ما دستور داده شد یک منو در داخل مایا انتخاب کنیم، از کنوانسیون زیر استفاده میکنیم:
زمانی که به شما آموزش داده میشود جعبه گزینه را برای یک مورد منو خاص در داخل مایا انتخاب کنید، از کنوانسیون زیر استفاده میکنیم:
استفاده از پروندههای درسی
برخی از درسهای Getting با درسهای مایا Unlimited همراه با پروندههای مایا که برای استفاده با درسها به وجود آمده بودند را همراهی میکنند. این پروندهها در مستندات Maya، درسهایی، و Extras CD - ROM قرار دارند که با بسته نرمافزاری Maya Unlimited شما در نظر گرفته میشوند. برای استفاده از پروندههای درسی، یکی از موارد زیر را انجام دهید:
برای باز کردن پروندهها از دیسک سیدی گردان شما
برای کپی کردن پروندههای درسی از مستندات مایا، درسهایی، و Extras CD - حافظه فقطخواندنی ROM
(Windows) drive:\Documents and Settings\username\
My Documents\maya\projects
(Mac OS X) کاربران / نام کاربری / کتابخانه / ترجیحات / maya / projects / maya ساخت موشن گرافیک
نام کاربری / maya / پروژهها ساخت موشن گرافیک
زمانی که از شما خواسته میشو ساخت موشن گرافیک د تا فایلهای درسی ویژه را باز کنید، شروع به کار با Maya نامحدود که در دایرکتوری پروژه کپی کردهاید را باز کنید.
بازیابی تنظیمات کاربر پیشفرض ساخت موشن گرافیک
اگر قبلاً از مایا استفاده کردهاید یا نسخه قبلی از مایا را نصب کردهاید، قبل از شروع درسها باید تنظیمات پیشفرض را برای مایا باز کنید. این امر تضمین میکند ساخت موشن گرافیک ساخت موشن گرافیک ساخت موشن گرافیک که مایا به ظاهر به طور دقیق عمل میکند و عمل میکند.
اگر شما یک کاربر موجود از مایا هستید، توصیه میکنیم که اولویتهای موجود خود را برای استفاده بع ساخت موشن گرافیک دی قبل از بازیابی تنظیمات پیشفرض کاربر ذخیره کنید.
برای ذخیره کردن ترجیحات کاربر سفارشی ساخت موشن گرافیک
هر بار که شما از مایا خارج میشوید، پیکربندی بیشتر قسمتهای رابط کاربری تان را حفظ میکند، بنابراین زمانی که آن را دفعه بعد شروع م ساخت موشن گرافیک یکنید، مشابه به نظر میرسد. این کتاب اولویتهای یک دایرکتوری به نام prefs را مینویسد. اگر نام دایرکتوری ساخت موشن گرافیک prefs را تغییر دهید، اولویتهای اصلی شما حفظ خواهند شد و مایا برای بار بعدی یک شاخه جدید prefs ایجاد خواهد کرد.
(Windows) drive:\Documents and Settings\username\
My Documents\maya\7.0\prefs
(Mac OS X) کاربران / نام کاربری / کتابخانه / ترجیحات / Alias / ۷ / ۷ / prefs
نام کاربری / maya / ۷ / prefs
اگر نسخه قبلی از مایا را نصب کردهاید، همچنین نام دایرکتوری prefs را به نام جدیدی از قبیل myprefs تغییر دهید. اگر آنها از نسخه قبلی وجود داشته باشند مایا ترجیحات قدیمیتر خود را بار خواهد کرد.
برای برگرداندن ترجیحات کاربر سفارشی بعد از انجام درسها
درسهای مو: مقدمه
با مو Maya، شما میتوانید یک سیستم مو پویا برای مدل موی مدل مو و رفتار مو ایجاد کنید.
از آنجا که مو یک شبیهسازی منحنی پویا عمومی است، میتوانید از این منحنیها برای ایجاد اثرات غیر مو، از جمله طناب، زنجیر، یک پل معلق، موجودات دریایی یا سطح lofted از یک منحنی استفاده کنید. با موهایی که میتوانید شبیهسازی کنید:
یک سیستم مو، مجموعهای از کیسههای ترشحی مو است.
یک غده مو در موی انسان به طور معمول میزبان یک مو است، در حالی که هر غده مو در مایا یک منحنی موی هاست. follicle مو ویژگیها و منحنیهای مرتبط با یک دسته موی خاص را کنترل میکند و این که چگونه موها به سطح چند ضلعی یا چند ضلعی میچسبند. ورودی هر follicle نقطه شروع منحنی NURBS، یک سطح و یک موقعیت UV برای اتصال به آن است.
هنگام ایجاد مو، خروجی سیستم مو میتواند به شکل منحنیهای NURBS، مایا ® Paint Effects، یا هر دو باشد. اگر خروجی مشخصشده در هنگام ایجاد مو NURBS باشد، هر follicle شامل یک منحنی NURBS خواهد بود که موقعیت مو را در آن follicle نشان میدهد. اگر خروجی مشخصشده اثرات Paint باشد، هر follicle یک دسته از مو دارد، که از strokes اثرات پینت تشکیل شدهاست.
ویژگیهای مختلفی در یک سیستم مو برای تغییر ظاهر و رفتار مو به عنوان یک کل وجود دارد. همچنین ویژگیهای سطح follicle وجود دارند که ویژگیهای سیستم مو را رد میکنند؛ نتیجه مشهود هم تحتتاثیر the و هم ویژگیهای سیستم مو قرار خواهد گرفت.
شما میتوانید بیش از یک سیستم مو در یک سطح داشته باشید.
با ابزار مو Paint میتوانید به ایجاد سیستمهای مو جدید، اضافه کردن و حذف کیسههای ترشحی مو، و همچنین ویژگیهای مو رنگ، از جمله مقیاس عرض، سفتی، و Braid اضافه کنید.
موهای Effects را میتوان با استفاده از نرمافزار Software نرمافزار مایا ارایه داد. شما هم چنین میتوانید موهای خاکستری رنگی را به چند ضلعیهای تبدیل کرده و در یک محیط دیگر مانند as ذهنی برای مایا تعریف کنید. یا میتوانید تنها منحنی NURBS پویا را به یک renderer خارجی مثل Renderman خروجی بدهید. اگر میخواهید، outputting را در نظر بگیرید:
اگر میخواهید منحنی NURBS را در نظر بگیرید:
در مورد شبیهسازی موی این کار، گردش ساخت موشن گرافیک کار کلی برای ایجاد و متحرکسازی از مو است: