آموزش‌های ویدیویی

آموزش زبان انگلیسی و کامپیوتر

آموزش‌های ویدیویی

آموزش زبان انگلیسی و کامپیوتر

میکس ویدیو

میکس ویدیو

د ان میکس ویدیو دازه قلم، رنگ، و شفافیت.

جعبه‌های میکس ویدیو رنگ نوار ابزار، برای مثال، C و T نیز در پنجره Settings اثرات پینت

ویرایش کنید. میکس ویدیو 

هنگامی که از Effects Paint میکس ویدیو برای رنگ کردن ۳ بعدی استفاده می‌کنید، می‌توانید مشخصه‌های برس و سکته را برای ایجاد انواع مختلف تاثیرات ادیت کنید.

در این درس، شما شروع به کاوش کردن آنچه که با نقاشی در ۳ بعدی با استفاده از ابزار اثر پینت با یادگیری نحوه انجام آن ممکن است آغاز کنید: میکس ویدیو 

  • پینت در نمای سه‌بعدی دید ۳ بعدی نمایش داده شد. میکس ویدیو 
  • brushes را از the و the انتخا میکس ویدیو ب کرده و ویژگی‌های قلم‌مو را تغییر دهید.
  • پینت در ۳ بعدی با استفاده از پانل اثرات پینت طراحی شده‌است. میکس ویدیو 
  • بین brushes رنگ و strokes رنگ تفاوت قائل شود. میکس ویدیو 
  • سطوح ایجاد شده را به گونه‌ا میکس ویدیو ی طراحی کنید که حرکت‌های رنگی را میتوان‌ برای آن‌ها اعمال کرد.
  • حرکت‌های قلم‌مو را انتخاب کرده و ویژگی‌های آن‌ها را اصلاح کنید میکس ویدیو .
  • نمایش سکته در قالب قالب قالب و قالب ارائه شده‌است. میکس ویدیو 
  • از اثرات مختلف برای ضربه زدن استفاده کنید. میکس ویدیو 

نقاشی درس ۲: آماده‌سازی برای درس

برای اطمینان از کاری که قبلاً شرح داده شد، این مراحل را پیش از شروع انجام دهید:

  1. اگر این کار را قبلاً انجام نداده اید، درس دادن را در نظر بگیرید. آشنایی با مفاهیم rendering مایا برای درک درس‌ها مهم است.
  2. برای ایجاد یک صحنه جدید، پرونده> New را انتخاب کنید.
  3. برای استفاده از تمام فضای صفحه موجود، پنجره مایا را به حداکثر برسانید.
  4. از نوار منوی تابلو، Panels> قاب تک قاب را انتخاب کنید.
  5. منوی کرکره‌ای را انتخاب کنید. در غیر این صورت، جهت‌ها در این فصل فرض می‌کنند که تنظیم منو انتخاب شده‌است.
  6. از the، زبانه Paint رنگی را انتخاب کنید تا به brushes مختلف از پیش تعیین‌شده نمایش داده شود.

اگر تب Paint Effects به عنوان بخشی از مجموعه قفسه‌ها به نظر نمی‌رسد، به کمک مایا برای Shelves مراجعه کنید. (برای کاربران لینوکس هر یک از قفسه‌های جدید به طور پیش‌فرض بارگذاری نمی‌شوند).

بدون توجه به سیستم عملیاتی خود، Paint از پیش تنظیم‌شده از پانل Visor در دسترس هستند. (از یک صفحه نمایش، صفحات> تابلوی>>)را انتخاب کنید.)

قلم‌مو و ضربات می‌زند

مثل یک برنامه رنگ سنتی، Paint Effects به شما این امکان را می‌دهد که از قلمو های قلم‌مو و قلم‌مو استفاده کنید. در اثر پینت، قلم‌مو و نوازش ویژگی‌های منحصر به فرد و ویژگی‌های منحصر به فرد دارند.

یک قلم‌مو شامل ویژگی‌های مختلفی است که ظاهر و رفتار رنگ را مشخص می‌کنند. تنظیمات برس الگو تنظیمات اولیه برای یک قلم‌مو را تعریف می‌کنند.

هنگامی که قلم موی پینت را بکشید، یک مسیر برای قلم‌مو ایجاد می‌کنید که ضربه رنگ نامیده می‌شود.

یک حرکت یک منحنی سه‌بعدی (یا مجموعه‌ای از منحنی‌ها) با ویژگی‌هایی است که مشخص می‌کنند رنگ چگونه در طول مسیر حرکت اعمال می‌شود. شما می‌توانید strokes را مستقیماً در صحنه سه‌بعدی یا اشیا نقاشی کنید.

زمانی که یک قلم‌مو را از قفسه یا از the انتخاب می‌کنید، این برس برای برس الگو کپی می‌شود. هر تغییری که شما با تنظیمات قلم‌مو ایجاد می‌کنید، بر آنچه که ضربه بعدی شبیه است، تاثیر می‌گذارد، اما آن‌ها بر هر گونه ضربه که قبلاً کشیده شده‌باشد تاثیری ندارند.

برای انتخاب یک قلم Paint از preset

  1. از ابزار میان‌بر جعبه پنل، View افکنش پرسپکتیو را انتخاب کنید.
  2. از the، تب Paint رنگی را انتخاب کنید تا the Paint Effects را نمایش دهید.
  3. از قفسه Effects Paint، برس بزرگ دی زی را انتخاب کنید.

در نمای صحنه، مکان‌نما به یک دایره قرمز با خط عمودی تغییر می‌کند و نشان می‌دهد که برای رنگ کردن یک ضربه تنظیم شده‌است. دایره، عرض مسیر قلم‌مو را نشان می‌دهد. با برخی از ان میکس ویدیو

تنظیمات of از پیش تنظیم‌شده میکس ویدیو شما برای برس الگو کپی می‌شوند. تنظیمات قلم‌مو به هنگام کشیده شدن رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر می‌خواهید پیش از شروع رنگ، پیش تنظیمات قلم‌مو را اصلاح کنید، باید پس از انتخاب قلم‌مو، برس الگو را ویرایش کنید (Paint Effects> Template Template). میکس ویدیو 

به طور پیش‌فرض، مکان‌نمای قلم‌مو در امتداد صفحه زمین حرکت می‌کند. صفحه پایه در بعد X و Z قرار گرفته‌است. این رفتار پیش‌فرض برای مکان‌نمای قلم‌مو است. اگر یک ضربه رنگ بکشید، به صف میکس ویدیو حه پایه (X، Z) اعمال می‌شود. میکس ویدیو 

برای ر میکس ویدیو نگ کردن ۳ بعدی در نمای صحنه

  1. با انتخاب دی زی انتخاب، یک ضربه رنگ کوتاه روی صفحه پایه با اس میکس ویدیو تفاده از یکی از روش‌های thefollowing بکشید: o را روی صفحه روی صفحه بکشید، در حالی که فشار کمی بر روی سوزن در حین انتقال آن میکس ویدیو میکس ویدیو میکس ویدیو بر روی آن اعمال می‌کنید.

موشی را بکشید در حالی که دکمه چپ موشی را فشار می‌دهید.

یک یا چند قالب wireframe دی زی در نمای صحنه در امتداد مسیر حرکت رنگ ظاهر می‌شود. هنگامی که شما یک ضربه وارد صحنه می‌کنید، در ابتدا به عنوان یک قالب سیمی ظاهر می‌شود. رنگ قلم تا زمانی که نمایش داده نشود، اعمال نمی‌شود.

ساقه‌ها که از منحنی یا stroke خارج می‌شوند لوله نامیده می‌شوند. در نتایج پینت، حرکت‌های یا حرکت‌های ساده و یا حرکت‌های ساده با لوله‌ها هستند.

از آنجا که این حرکت یک منحنی در ارتباط با آن دارد، می‌توانید حرکت، مقیاس، یا چرخش مانند دیگر اشیا در صحنه را بچرخانید. شما می‌توانید منحنی را ویرایش کنید تا شکل مسیر حرکت را اصلاح کنید.

  1. دالی و این صحنه برای بهتر نگاه بهتر این ضربات با لوله‌ها در ۳ بعدی هستند.
  2. ابزار جابه‌جایی را از جعبه‌ابزار انتخاب کنید.

یک آیکون سمت چپ حرکت در مبدا X، Y و Z ظاهر می‌شود. (اگر دست زدن دست زدن ظاهر نشود، می‌توانید روی ضربه کلیک کنید تا آن را با ابزار انتقال خنثی کنید).

  1. در نمای صحنه، هر کدام از ابزار دستی ابزار دستی را بکشید تا ضربه را تغییر دهید.

هر بار که یک ضربه را رنگ می‌کنید، Paint Effects یک برس جدید و گره سکته ایجاد می‌کند و آن‌ها را به ایست که ایجاد می‌شود متصل می‌کند. شما می‌توانید این برس و گره‌های سکته را زمانی که ایجاد شده‌اند اصلاح کنید. برای ویرایش این قلم‌مو یا مشخصه‌های سکته، از ویرایشگر ویژگی استفاده می‌کنید.

برای اصلاح ویژگی‌های یک ضربه رنگ موجود

  1. برای دیدن ویرایشگر ویژگی، روی آیکون Show / Hide روی خط وضعیت کلیک کنید.

صفحه ویرایشگر ویژگی نشان می‌دهد.

  1. در نمای صحنه، stroke رنگ مرتبط با گل‌های داودی را انتخاب کنید. شما می‌توانید یک ضربه را با یکی از روش‌های زیر انتخاب کنید: o منحنی مربوط به مسیر حرکت را انتخاب کنید.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

به روزرسانی های ویرایشگر ویژگی برای نمایش گره‌های مربوط به سکته daisy انتخاب‌شده. مشخصه‌های مختلف سکته در زیر زبانه‌های مختلف ظاهر می‌شوند. هر زبانه یک نود مرتبط با مجموعه‌ای از مشخصه‌های خاص را نشان می‌دهد.

  1. برای دیدن attributes روی تب strokeDaisyLarge۱ کلیک کنید.

این زبانه شامل اطلاعات مربوط به نود تبدیل است، زیرا مهم‌ترین ویژگی‌ها در این زبانه تغییر منحنی stroke's را کنترل می‌کند.

  1. در تبدیل مشخصه‌ها، set به ۰، ۹۰، ۰ تبدیل می‌شود.

چرخش ۹۰ درجه حول محور Y می‌چرخد.

  1. برای دیدن ویژگی‌های آن روی تب strokeShapeDaisyLarge۱ کلیک کنید.

این تب گره مشخصه ضربه نامیده می‌شود، زیرا ویژگی‌ها، ویژگی‌های stroke's رنگ را هنگامی که ضربه اول ایجاد می‌شود، تعیین می‌کنند.

  1. بخش Bounds پایان را با کلیک روی فلش برای مشاهده مشخصه‌های Min و Max Clip باز کنید.

مین گیره شروع حرکت در امتداد مسیر را مشخص می‌کند. حداکثر گیره، انتهای حرکت را در امتداد مسیر مشخص می‌کند.

  1. اسلایدر Max گیره را از مقدار فعلی آن ۱ به مقدار ۰۱، بکشید.

مسیر سکته کوتاه شده‌است.

مین و Max Clip می‌توانند برای ایجاد اثر رنگ در امتداد مسیر انیمیشن به کار روند.

  1. اسلایدر Max گیره را به مقدار اصلی خود بکشید.
  2. برای دیدن ویژگی‌های آن روی تب ویژگی daisyLarge۱ کلیک کنید.

این گره است که حاوی صفات مرتبط با قلم‌مو رنگ مرتبط با ضربه است.

  1. تنظیم مشخصه مقیاس جهانی به ۶.۰.

گل‌های داودی در امتداد مسیر stroke's بزرگ‌تر شده‌اند.

  1. در گره daisyLarge۱، مشخصه‌های Tubes، سپس رفتار و نیروها را گسترش دهید.

۱۲. اسلایدر گرانشی را به سمت راست بکشید تا ارزش جاذبه به مقدار ۱.۰. افزایش یابد

روی زمین خاکی آفتاب روی زمین افتاده بود، انگار خم شده بود و جاذبه را بیشتر می‌کرد.

اسلایدر جاذبه را تا نزدیک به موقعیت اصلی خود بکشید تا ساقه‌ها عمودی به نظر برسند.

آخرین زبانه در ویرایشگر ویژگی، گره زمان است. این گره زمانی برای انیمیشن و دینامیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما از این نود در این درس استفاده نمی‌کنید.

کشیدن حرکت‌های رنگی پینت

هنگام رنگ کردن در نمای صحنه نمایش رنگ در قالب سیمی نمایش داده می‌شود. کار در این قالب به لحاظ عملکرد تعاملی بسیار کارآمد است اما شما نمی‌بینید که رنگ واقعاً چگونه ظاهر می‌شود. برای مشاهده حرکت‌های رنگ در حالت rendered می‌توانید:

  • منظره صحنه را با استفاده از نرم‌افزار renderer ترسیم کنید.
  • تعویض به نقاشی در تابلو نقاشی صحنه با استفاده از پانل اثرات پینت

برای نمایش حرکت‌های رنگ در نمای صحنه

  1. دالی یا صحنه‌ای که منظره گل‌های داوودی به نظر می‌رسد شبیه تصویر زیر است.
  2. از خط وضعیت، روی دکمه قاب حال ترسیم کلیک کنید.

پنجره نمایش ترسیم باز می‌شود، تصویر را نشان می‌دهد و سپس آن را نشان می‌دهد.

گل‌های داودی در ابتدا در تصویر کمی تیره به نظر می‌رسند.

The مایا یک نور موقتی با سطح روشنایی پیش‌فرض ایجاد می‌کند تا این تصویر را که هیچ چراغی در صحنه حاضر نیست، تحویل دهد. این تضمین می‌کند که شما تصویری را تولید نمی‌کنید که کاملاً سیاه باشد؛ با این حال ممکن است روشنایی مناسب برای صحنه شما ایجاد نکند. اگر می‌خواهید کنترل بیشتری بر نورپردازی گل‌های مینا به دست آورید، می‌توانید برای صحنه نور ایجاد کنید و درخشندگی خود را تنظیم کنید.

  1. از منوی اصلی، Create نور>> میکس ویدیو Directional نور را انتخاب کنید.

یک نور هدایتی در مبدا X، Y و Z ایجاد می‌شود. میکس ویدیو 

به روز میکس ویدیو رسانی ادیتور ویژگی برای نمایش ویژگی‌های نور هدایتی فعال.

  1. در ویرایشگر و میکس ویدیو یژگی، شدت را برای نور جهت‌دار بر روی ۱.۵. تنظیم کنید.
  2. از خط وضعیت، روی دکمه Current فعلی کلیک کنید تا دوباره ص میکس ویدیو حنه را نمایش دهید.

تص میکس ویدیو ویر ارائه‌شده و تصویر پنجره نمایش ترسیم شده، تازگی دارد.

گل‌های داو میکس ویدیو دی در این نسخه از تصویر رندر شده روشن‌تر به نظر می‌رسند.

  1. بستن پنجره نمایش ترسیم. میکس ویدیو 

گاهی اوقات ممکن است بخواهید با کشیدن رنگ خود به رنگ خود نگاه کنید. برای انجام این کار، می‌توانید در نمای تابلو Paint رنگ نقاشی کنید و از مد منظره نقاشی صحنه استفاده کنید.

برای نمایش دادن strokes رنگ به هنگام رنگ کردن ۱. دکمه ۸ را فشار دهید تا به تابلو Paint Effects سوئیچ کنید.

یادداشت

اگر the ۲ بعدی به جای آن ظاهر شود (به عنوان مثال: تابلو سفید به نظر می‌رسد)، صحنه پینت> پینت را از منوی تابلو انتخاب می‌کند.

منوی تابلو اثر پینت و نوار ابزار و همچنین تصویر نقاشی صحنه نمایش داده می‌شوند. این تابلو به شما این امکان را می‌دهد که در حالت منظره نقاشی صحنه نقاشی کنید.

نمای نقاشی صحنه یک نگاه اجمالی از نمای مدل‌سازی است. در این نما، شما می‌توانید هر دو رنگ خود را رنگ بزنید و به شکل نمایشی حرکت کنید تا میکس ویدیو ببینید آن‌ها واقعاً چه شکلی هستند.

شما میکس ویدیو میکس ویدیو میکس ویدیو می‌توانید در تصویر نقاشی صحنه، dolly و track را پیدا کنید. شما می‌توانید با فشردن کلید مهار و کلیک روی آن‌ها اشیا را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید حرکت کنید، یا در غیر این صورت سه شی سه‌بعدی را در نمای صحنه دستکاری کنید، ش میکس ویدیو ما باید با فشردن کلید ۸ کلید رنگ Paint را ترک کنید.

  1. با انتخاب دی زی انتخاب شد، یک ضربه را د میکس ویدیو ر نمای تابلو نقاشی رنگ زد.

در حالت نمایش داده جدید نمایش داده می‌شود. در صورتی که بتوانید تصویر نقاشی صحنه را مشاهده کنید، به صفحه نمایش اضافه می‌شود تا این که صفحه نمایش را احیا کنید.

  1. برای به روز رسانی خودکار حرکت‌های رنگ، به طوری که میکس ویدیو در حالت نمایش داده نمایش داده شوند، StrokeRefresh> Rendered را انتخاب کنید.

چند لحظه طول می‌کشد تا از دست دادن همه حرک میکس ویدیو ت‌های رنگ محاسبه و سپس نمایش داده شود.

هر بار که شما دوربی میکس ویدیو ن را هنگام کار در حالت نقاشی صحنه با نوسازی> Rendered تنظیم می‌کنید، سیستم به طور اتوماتیک تصویر را براساس دیدگاه جدید به روز خواهد کرد.

دوباره‌سازی خودکار the می‌تواند بسته به پیچیدگی حرکت‌های رنگی در صحنه شما وقت گیر باشد. متناوبا، شما می‌توانید فقط زمانی را برنامه‌ریزی کنید که به صورت دستی انتخاب کنید ک میکس ویدیو ه این کار را انجام دهید.

  1. از منوی تابلو Paint Effects، Stroke Refresh Stroke Off را انتخاب کنید.

در حال حاضر، شما باید با استفاده از دکمه View Effects اثرات پینت را به صورت دستی بازسازی کنید تا بتوانید حرکت‌های رنگی را مشاهده کنید.

  1. دالی به دیدن گل‌های داودی خودروی خود را دید.
  2. بازسازی دستی تصویر of با کلیک روی دکمه View Effects Paint Paint.
  3. خروج از حالت نمایش تابلو با فشردن کلید ۸.

اثر پینت بر روی اشیا ۳ بعدی

با اثرات پینت، شما می‌توانید ۳ D را مستقیماً بر روی سه شی سه‌بعدی در یک صحنه مایا رنگ بزن میکس ویدیو ید.

در این ب میکس ویدیو خش شما یک سطح برای یک ناحیه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.