آموزش‌های ویدیویی

آموزش زبان انگلیسی و کامپیوتر

آموزش‌های ویدیویی

آموزش زبان انگلیسی و کامپیوتر

ساخت موزیک

ساخت موزیک

احتی برنامه‌ریزی کنید، به خ ساخت موزیک 

 مشخصه یابی جهانی ساخت موزیک  ساخت موزیک  ساخت موزیک 

  1. پنجره Settings را باز کنید. ساخت موزیک 
  2. در پنجره Settings، تب ray را انتخاب ک ساخت موزیک رده و تنظیمات Presets را بر روی PreviewGlobalIllum تنظیم کنید.

این امر روی تنظیمات مشخصه از پیش تعیین‌شده که کیفیت تنویر جهانی را فعال و کنترل می‌کند، تغییر می‌کند. شما در ابتدا به استفاده از تنظیمات پیش‌فرض صحنه را تبدیل ساخت موزیک می‌کنید. هنگامی که یک تصویر را نمایش دادید و اثر ساخت موزیک آن‌ها را مشاهده کردید، به پنجره Settings روی صفحه تنظیمات برگردید و تنظیمات را براساس آن اصلاح کنید.

  1. بست ساخت موزیک ن پنجره تنظیمات ترسیم.

تنویر جهانی از فوتون برای شبیه‌سازی اثرات درون بازتاب ن ساخت موزیک ور در یک صحنه استفاده می‌کند. Photons بسته‌های کوچکی از انرژی ساطع شده از یک منبع نور به داخل صحنه هستند که سطوح را بازتاب می‌کنند تا شدت نور برای آن نواحی که نور مستقی ساخت موزیک م دریافت نمی‌کنند را تعیین کنند. renderer مسیر روشنایی را که از انتشار این فوتون در فایلی به نام نقشه فوتون می‌گویند، حفظ می‌کند.

علاوه بر اینکه نور افکن ها نور ساطع می‌کنند، شما باید توجه خود را به کانون توجه جلب کنید تا فوتون برای شبیه‌سازی جرقه جهانی ایجاد شود. روشنایی کلی بر ساخت موزیک ای این صحنه از ترکیبی از شدت light's و روشنایی فوتو ساخت موزیک ساخت موزیک ن از این کانون توجه خواهد شد.

برای روشن کردن ویژگی‌های روشنایی جهانی

  1. پنجره Hypershade (Windows> Rendering> Hypershade) را باز کنید و روی تب theLights کلیک کنید تا چراغ‌ها را در صحنه نمایش دهید.
  2. در the، روی آیکون for کلیک کنید تا ویژگی‌های نور را نمایش دهید.
  3. در ویرایشگر ویژگی، روی تب spotLightShape۱ کلیک کنید تا ویژگی‌های نورپردازی را برای کانون توجه نمایش دهید.
  4. بخش پرتو ذهنی را باز کنید، و در مجموعه تنظیمات Caustic و جهانی تنظیمات زیر را تنظیم کنید:

ساعت ۱۰: ۰۰ بعد از ظهر: ۱۰۰۰۰ ساعت بعد از ظهر.

نور افکن ها فوتون‌ها را در صحنه ساطع می‌کند که بعد از آن یک تصویر را تحویل خواهید داد. شدت درخشندگی، روشنایی عصر جهانی را تعیین می‌کند. Illum Global Global Photons تعداد of که به صحنه ساطع می‌شوند را تعیین می‌کند.

تنظیم چیدمان تابلو برای رندر

فرآیند تولید یک تصویر خاص معمولاً شامل ارائه و ارزیابی تصاویر آزمایشی متوالی برای رسیدن به تصویر نهایی مطلوب است. این فرآیند شامل تنظیم بسیاری از کیفیت تحویل، سایه و تنظیمات نورپردازی در پنجره‌های خاص و پانل‌ها است. باز کردن و بستن پنجره‌های مختلف می‌تواند خسته‌کننده باشد.

نمایش اغلب پنجره‌ها و پانل‌ها که به کرات مورد استفاده قرار می‌گیرند به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به باز کردن و بستن آن‌ها به طور موثر کار کنید.

تنظیم یک چیدمان تابلو برای rendering ۱. بستن پنجره نمایش ترسیم.

۲. از منوی تابلو view's perspective، تابلوها را انتخاب کرده و Layouts> Hypershade / ترسیم / Persp را انتخاب کنید.

طرح بندی‌های تابلو به روز رسانی شده تا پنجره Hypershade را نمایش داده، پنجره نمایش را ترسیم کرده، و دیدگاه پرسپکتیو را به طور همزمان مشاهده کنید. این به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به باز کردن و بستن آن‌ها به راحتی با این پنجره‌ها کار کنید.

اگر تصویر موجود در پنجره نمایش ترسیم به عنوان نتیجه چیدمان پنل جدید نمایان شود، موارد زیر را انجام دهید:

در منوی پنجره نمایش ترسیم، View> Size را انتخاب کنید. این تصویر تصویر شده را به اندازه واقعی خود تغییر می‌دهد.

نوک

شما می‌توانید با کشیدن مرز بین پانل‌های مجاور با استفاده از دکمه چپ ماوس، پانل‌ها را در یک چیدمان از پیش تعیین‌شده تغییر اندازه دهید.

ارائه صحنه با تنویر جهانی

حالا که چراغ‌ها برای ساطع کردن فوتون تنظیم می‌شوند و the جهانی از پیش تنظیم‌شده، آماده اید که یک تصویر آزمایشی با استفاده از تنویر جهانی تهیه کنید.

برای نمایش صحنه با استفاده از تنویر جهانی

  1. در پنجره نمایش ترسیم، بر روی آیکون صفحه ترسیم قبلی کلیک کنید تا تصویر را با تنظیمات Illumination جهانی thedefault کنید.
  2. هنگامی که تصویر به پایان رسید، بر روی آیکون تصویر برای ذخیره تصویر کلیک کنید.
  3. به صورت بصری این تصویر را با تصاویر ارایه‌شده مقایسه کنید.

در این تصویر، مناطق سایه صحنه به عنوان نتیجه‌ای از تنویر جهانی کم‌تر تاریک به نظر می‌رسند. کاسه هم چنین به نظر شفاف‌تر تر از in قبلی می‌رسد.

تاثیری که شما می‌خواهید به دست آورید این است که مناطق سایه نور غیر مستقیم دریافت کنند؛ یعنی، شما می‌خواهید بتوانید جزئیات بیشتری را در مناطق سایه به عنوان نتیجه‌ای از تنویر جهانی مشاهده کنید. برای انجام این کار، شما باید ویژگی‌های photon Illumination جهانی را تطبیق دهید. پس از تغییر یک ویژگی، تست صحنه را به منظور مشاهده اثر این تغییر در تصویر رندر شده تحویل دهید. این برنامه‌ها و یا تکرارهای مکرر به شما این امکان را می‌دهد که به طور سیستماتیک به سمت هدف خلق تصویر نهایی مطلوب کار کنید.

در مراحل بعدی شما از ویرایشگر ویژگی برای افزایش شدت Photon برای افزایش شفافیت کل جهانی برای صحنه استفاده می‌کنید.

افزایش روشنایی عصر جهانی

ا ساخت موزیک فزایش شدت بخشیدن به تنظیمات شدت Photon، روشنایی عصر جهانی را افزایش می‌دهد. هدف ارائه جزئیات و روشنایی بیشتر در مناطق سایه صحنه در تصویر تست بعدی است.

برای افزایش روشنایی عصر جهانی ساخت موزیک 

  1. در پنجره Hypershade، روی آیکون for کلیک کنید تا نور افکن ها را نمایش د ساخت موزیک هید.
  2. در ویرایشگر ویژگی، روی تب spotLightSh ساخت موزیک ape۱ کلیک کنید تا ویژگی‌های نورپردازی را برای کانون توجه نمایش دهید.
  3. در the و ویژگی‌های عصر ساخت موزیک جهانی تنظیمات مربوط به موارد زیر را تنظیم می‌کند: o: ۱۲۰۰۰۰

افزایش شدت Photon، روشنایی را در مناطقی که تحت‌تاثیر ساخت موزیک عصر جهانی قرار گرفته‌اند، افزایش می‌دهد.

که این صحنه را در نظر بگیرد ساخت موزیک 

  1. در پنجره نمایش ترسیم، دوباره بر روی آیکون صفحه ترسیم قبلی کلیک کنید تا تصویر را نمایش دهید.
  2. هنگامی که تصویر به پایان رسید، بر روی آیکون تصویر برای ذخیره تصویر کلیک کنید.
  3. این تصویر را با تصاویر ارائه‌شده قبلی مقایسه کنید.

درخشندگی روشنایی در این تصویر در نتیجه افزایش شدت the افزایش‌یافته است. این امر با افزایش روشنایی و جزئیات نشان‌داده‌شده در مناطق سایه صحنه نمایش داده می‌شود. با این حال، برخی نقاط دایره‌ای نیز در تصویر در امتداد دیوار تیره پشت کاسه ظاهر شده‌اند. این خال‌ها نتیجه تنظیمات کیفیت پایین فوتونی هستند.

تنظیم کیفیت تنویر جهانی

کیفیت تنویر جهانی در درجه اول تحت‌تاثیر سه ویژگی قرار می‌گیرد:

  • دقت نمونه‌گیری (Global Illum صحت)
  • اندازه شعاع که اندازه منطقه پیرامون یک نقطه نمونه‌برداری خاص را تعیین می‌کند (Radius Illum Global).
  • تعداد of (Global Illum Photons).

در مرحله بعدی، شما به پنجره Settings مشخص و ویرایشگر ویژگی برمی گردی تا ویژگی‌های کیفی که بر روی افکت صوتی جهانی تاثیر می‌گذارند را افزایش دهید.

برای افزایش تنظیمات کیفیت محصول جهانی

  1. در پنجره تنظیمات ترسیم، the و مشخصه‌های Illumination جهانی را باز کنید و نکات مربوط به جنبه جهانی را به موارد زیر نشان دهید:

دقت جهانی: ۹۰۰ o شعاع جهان: ۵ ر ۲

تعیین مکان دقت جهانی مشخص می‌کند که چگونه بسیاری از فوتون‌ها برای تعیین شدت Illumination جهانی در یک نقطه نمونه‌برداری مشخص ارزیابی خواهند شد. مدار تنویر جهانی اندازه منطقه پیرامون نقطه نمونه‌برداری خاص را تعیین می‌کند. هر چه فوتون بیشتری نمونه‌برداری شوند، در تصویر نهایی رنگ‌های بیشتری ظاهر خواهند شد.

یادداشت

در حالی که شما the جهانی کیفیت و تنظیمات فوتونی را افزایش می‌دهید، زمان برای نمایش تصویر نیز افزایش می‌یابد. هدف شما باید این باشد که این تنظیمات را به اندازه کافی برای رسیدن به کیفیت تصویر مورد نظر افزایش دهید، بدون اینکه آن‌ها را فراتر از چیزی که مورد نیاز است، افزایش دهید تا زمان rendering به طور معکوس تحت‌تاثیر قرار نگیرد.

  1. در پنجره نمایش ترسیم، دوباره بر روی آیکون صفحه ترسیم قبلی کلیک کنید تا تصویر را نمایش دهید.
  2. هنگامی که تصویر ترسیم شد، بر روی آیکون تصویر برای ذخیره تصویر کلیک کرده و سپس این تصویر ر ساخت موزیک ا با تصاویر ارایه‌شده مقایسه کنید.

هنگامی که دقت Illum جهانی و مقادیر R ساخت موزیک adius افزایش می‌یابد، تصویر ارائه‌شده نشان می‌دهد که نقاط دایره‌ای تقریباً به طور کامل ناپدید شده‌اند و تنویر جهانی در مقایسه با تصویرسازی قبلی یکنواخت‌تر ش ساخت موزیک ده‌است. افزایش تعداد فوتون نوری جهان باید به ساخت the جهانی کمک کند.

در مرحله بعدی، شما تعداد of را افزایش می‌دهید تا یک جرقه جهانی more در صحنه فراهم کنید.

برای افزایش the جهانی

  1. در the، روی آیکون for کلیک کنید تا ویژگی‌های for را نمایش دهید.
  2. در ویرایشگر ویژگی، روی تب spotLightShape۱ کلیک کنید تا ویژگی‌های نورپردازی را برای کانون توجه نمایش دهید.
  3. در the و ویژگی‌های عصر جهانی تنظیمات مربوط به موارد زیر را تنظیم می‌کنند:

o Illum Global Photons: ۸۰۰۰۰

هنگامی که تعداد of جهانی را افزایش می‌دهید، تراکم حاصل از نقشه فوتون که در ابتدای فرآیند تولید تولید می‌شود را افزایش می‌دهید. هر چه فوتون بیشتر باشد، تنویر برین منتج از آن نرم‌تر خواهد شد. افزایش تعداد فوتون‌ها همچنین زمان ارائه را افزایش می‌دهد.

برای نمایش تصویر

  1. در پنجره نمایش ترسیم، دوباره بر روی آیکون صفحه ترسیم قبلی کلیک کنید تا تصویر را نمایش دهید.
  2. هنگامی که تصویر ترسیم شد، بر روی آیکون تصویر برای ذخیره تصویر کلیک کرده و این تصویر ارائه‌شده را با تصاویر ارائه‌شده قبلی مقایسه کنید.

در این تصویر، نقاط دایره‌ای که در تصویر قبلی دیده شدند ناپدید شده‌اند. شما می‌توانید سایر اثرات جانبی جهانی را در مقایسه با تصویر raytrace اصلی مشاهده کنید: بسیاری از اشیا رنگ دیگری را از اشیا همسایه در صحنه به عنوان نتیجه‌ای از تنویر جهانی دریافت کرده‌اند که به عنوان اثری از خونریزی رنگ شناخته می‌شود. هنگامی که رنگ خون اتفاق می‌افتد، اشیا برخی از رنگ اشیا مجاور را در نتیجه نور منعکس‌شده و منتقل می‌کنند.

حالا که تست و Illumination جهانی را برای یک تصویر کوچک مورد آزمایش و اصلاح قرار داده‌اید، می‌توانید تصویر نهایی را برای صحنه در یک اندازه تصویر بزرگ‌تر به تصویر بکشید و تنظیمات کیفیت ارائه را افزایش دهید.

برای افزایش اندازه تصویر و antialiasing

  1. در پنجره Settings، زبانه متداول را انتخاب کرده و تنظیمات اندازه تصویر را باز کنید.
  2. تنظیمات را برای ۶۴۰ X ۴۸۰ تنظیم کنید تا یک تصویر سایز بزرگ‌تر داشته باشید.
  3. در پنجره تنظیمات ترسیم، تب mental را انتخاب کنید.
  4. مشخصه‌های کیفیت ضد aliasing را باز کنید و تنظیمات نمونه زیر را تنظیم کنید:

تعداد نمونه - Min نمونه: ۰، تعداد نمونه - Max نمونه: ۱

نمونه‌برداری فرآیند تعیین مقدار antialiasing است که رخ می‌دهد. تعداد نمونه ویژگی‌ها حداقل و حداکثر محدوده برای مقدار نمونه‌برداری که برای یک ناحیه پیکسل داده‌شده در تصویر رخ می‌دهد را تعیین می‌کند. اصلاح تنظیمات نمونه‌های ضد aliasing اطمینان حاصل خواهد کرد که سطوح تصویر شده صاف ظاهر می‌شوند.

مقدار حداقل و حداکثر مقدار ۰ و ۱ باید مقدار صحیح نمونه‌برداری ضد aliasing برای این تصویر خاص در این اندازه تصویر فراهم کند.

برای نمایش تصویر نهایی از صحنه

۱. در پنجره نمایش ترسیم، دوباره بر روی آیکون رسم قبلی کلیک کنید تا تصویر را نمایش دهید.


ارائه درس ۴: فراتر از درس ساخت موزیک 

در این درس به مشخصه جهانی تنویر برین که توسط اشعه فکری مایا ® در نظر گرفته شده‌ ساخت موزیک است آشنا می‌شوید. شما این را یاد گرفتید:

  • شعاع ذهنی برای مایا renderer یک ویژگی را ارایه می‌دهد که نور غیر مستقیم را در ص ساخت موزیک حنه theMaya به نام عصر جهانی شبیه‌سازی می‌کند.
  • شفافیت جهانی به شما این امکان را می‌دهد که به اثرات نورپردازی واقعی برای اشیا و بخش‌هایی از صحنه دست یا ساخت موزیک بید که نور مستقیم دریافت نمی‌کنند.
  • Photons برای اندازه‌گیری the جهانی صحنه از طریق ایجاد یک نقشه فوتون به کار می‌ ساخت موزیک روند.
  • درخشندگی عص ساخت موزیک ر جهانی در یک صحنه توسط شدت Photon کنترل می‌شود. کیفیت اثرات جنبه جهانی به تعداد photons که در صحنه ساطع می‌شوند بستگی دارد.
  • برای رسیدن به تصویر نهایی مور ساخت موزیک د نظر، چندین آزمایش ارایه می‌شود.

منابع نور برای تنویر جهانی ساخت موزیک 

نقطه، نقطه، و نوره‌ای منطقه شعاع ذهنی می‌توانند به عنوان ان ساخت موزیک واع نور برای عصر جهانی با پرتو ذهنی مایا renderer مورد استفاده قرار گیرند. یک نور Directional به عنوان یک منبع برای تنویر جهانی کار نمی‌کند زیرا این نوع سبک دارای یک نقطه معینی از مبدا نیست (یعنی، پر ساخت موزیک توه‌ای نور به صورت موازی منتشر می‌شوند).

نقشه‌های Photon ساخت موزیک 

شما می‌توانید نقشه فوتون که در آغاز فرآیند رندر روی می‌دهد را ت ساخت موزیک جسم کنید، به این شرط که گزینه Enable نقشه ۳ D را در بخش Illumination و نمای جهانی پنجره Settings ترسیم کنید. برای مشاهده یک تجسم از نگاشت فوتون، Editors ساخت موزیک > Window Window> ray mental Map را انتخاب کنید.

Visualizing the فوتونی می‌تواند به تعیین اینکه آیا پوشش و چگالی فوتون‌ها برای صحنه برای تصویر نهایی به‌د ساخت موزیک ست‌آمده مناسب است، کمک کند.

به طور پیش‌فرض، شعاع ذهنی برای مایا render ساخت موزیک er هر بار که یک صحنه را با استفاده از تنویر جهانی ایجاد می‌کنید، نقشه فوتون را بازسازی می‌کند. اگر شما یک صحنه حاوی انیمیشن دوربین را در نظر بگیرید که در آن اشیا و نور ثابت باقی می‌مانند، یا چند تکرار از یک تصویر واح ساخت موزیک د را ترسیم می‌کنید، ممکن است در نظر بگیرید که تنظیمات نقشه Photon Photon را به منظور کاهش زمان ترسیم برای هر فریم در نظر بگیرید. ساخت موزیک 

معرفی درس ۵: مقدمه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.