احتی برنامهریزی کنید، به خ ساخت موزیک
مشخصه یابی جهانی ساخت موزیک ساخت موزیک ساخت موزیک
این امر روی تنظیمات مشخصه از پیش تعیینشده که کیفیت تنویر جهانی را فعال و کنترل میکند، تغییر میکند. شما در ابتدا به استفاده از تنظیمات پیشفرض صحنه را تبدیل ساخت موزیک میکنید. هنگامی که یک تصویر را نمایش دادید و اثر ساخت موزیک آنها را مشاهده کردید، به پنجره Settings روی صفحه تنظیمات برگردید و تنظیمات را براساس آن اصلاح کنید.
تنویر جهانی از فوتون برای شبیهسازی اثرات درون بازتاب ن ساخت موزیک ور در یک صحنه استفاده میکند. Photons بستههای کوچکی از انرژی ساطع شده از یک منبع نور به داخل صحنه هستند که سطوح را بازتاب میکنند تا شدت نور برای آن نواحی که نور مستقی ساخت موزیک م دریافت نمیکنند را تعیین کنند. renderer مسیر روشنایی را که از انتشار این فوتون در فایلی به نام نقشه فوتون میگویند، حفظ میکند.
علاوه بر اینکه نور افکن ها نور ساطع میکنند، شما باید توجه خود را به کانون توجه جلب کنید تا فوتون برای شبیهسازی جرقه جهانی ایجاد شود. روشنایی کلی بر ساخت موزیک ای این صحنه از ترکیبی از شدت light's و روشنایی فوتو ساخت موزیک ساخت موزیک ن از این کانون توجه خواهد شد.
برای روشن کردن ویژگیهای روشنایی جهانی
ساعت ۱۰: ۰۰ بعد از ظهر: ۱۰۰۰۰ ساعت بعد از ظهر.
نور افکن ها فوتونها را در صحنه ساطع میکند که بعد از آن یک تصویر را تحویل خواهید داد. شدت درخشندگی، روشنایی عصر جهانی را تعیین میکند. Illum Global Global Photons تعداد of که به صحنه ساطع میشوند را تعیین میکند.
تنظیم چیدمان تابلو برای رندر
فرآیند تولید یک تصویر خاص معمولاً شامل ارائه و ارزیابی تصاویر آزمایشی متوالی برای رسیدن به تصویر نهایی مطلوب است. این فرآیند شامل تنظیم بسیاری از کیفیت تحویل، سایه و تنظیمات نورپردازی در پنجرههای خاص و پانلها است. باز کردن و بستن پنجرههای مختلف میتواند خستهکننده باشد.
نمایش اغلب پنجرهها و پانلها که به کرات مورد استفاده قرار میگیرند به شما این امکان را میدهد که بدون نیاز به باز کردن و بستن آنها به طور موثر کار کنید.
تنظیم یک چیدمان تابلو برای rendering ۱. بستن پنجره نمایش ترسیم.
۲. از منوی تابلو view's perspective، تابلوها را انتخاب کرده و Layouts> Hypershade / ترسیم / Persp را انتخاب کنید.
طرح بندیهای تابلو به روز رسانی شده تا پنجره Hypershade را نمایش داده، پنجره نمایش را ترسیم کرده، و دیدگاه پرسپکتیو را به طور همزمان مشاهده کنید. این به شما این امکان را میدهد که بدون نیاز به باز کردن و بستن آنها به راحتی با این پنجرهها کار کنید.
اگر تصویر موجود در پنجره نمایش ترسیم به عنوان نتیجه چیدمان پنل جدید نمایان شود، موارد زیر را انجام دهید:
در منوی پنجره نمایش ترسیم، View> Size را انتخاب کنید. این تصویر تصویر شده را به اندازه واقعی خود تغییر میدهد.
نوک
شما میتوانید با کشیدن مرز بین پانلهای مجاور با استفاده از دکمه چپ ماوس، پانلها را در یک چیدمان از پیش تعیینشده تغییر اندازه دهید.
ارائه صحنه با تنویر جهانی
حالا که چراغها برای ساطع کردن فوتون تنظیم میشوند و the جهانی از پیش تنظیمشده، آماده اید که یک تصویر آزمایشی با استفاده از تنویر جهانی تهیه کنید.
برای نمایش صحنه با استفاده از تنویر جهانی
در این تصویر، مناطق سایه صحنه به عنوان نتیجهای از تنویر جهانی کمتر تاریک به نظر میرسند. کاسه هم چنین به نظر شفافتر تر از in قبلی میرسد.
تاثیری که شما میخواهید به دست آورید این است که مناطق سایه نور غیر مستقیم دریافت کنند؛ یعنی، شما میخواهید بتوانید جزئیات بیشتری را در مناطق سایه به عنوان نتیجهای از تنویر جهانی مشاهده کنید. برای انجام این کار، شما باید ویژگیهای photon Illumination جهانی را تطبیق دهید. پس از تغییر یک ویژگی، تست صحنه را به منظور مشاهده اثر این تغییر در تصویر رندر شده تحویل دهید. این برنامهها و یا تکرارهای مکرر به شما این امکان را میدهد که به طور سیستماتیک به سمت هدف خلق تصویر نهایی مطلوب کار کنید.
در مراحل بعدی شما از ویرایشگر ویژگی برای افزایش شدت Photon برای افزایش شفافیت کل جهانی برای صحنه استفاده میکنید.
افزایش روشنایی عصر جهانی
ا ساخت موزیک فزایش شدت بخشیدن به تنظیمات شدت Photon، روشنایی عصر جهانی را افزایش میدهد. هدف ارائه جزئیات و روشنایی بیشتر در مناطق سایه صحنه در تصویر تست بعدی است.
برای افزایش روشنایی عصر جهانی ساخت موزیک
افزایش شدت Photon، روشنایی را در مناطقی که تحتتاثیر ساخت موزیک عصر جهانی قرار گرفتهاند، افزایش میدهد.
که این صحنه را در نظر بگیرد ساخت موزیک
درخشندگی روشنایی در این تصویر در نتیجه افزایش شدت the افزایشیافته است. این امر با افزایش روشنایی و جزئیات نشاندادهشده در مناطق سایه صحنه نمایش داده میشود. با این حال، برخی نقاط دایرهای نیز در تصویر در امتداد دیوار تیره پشت کاسه ظاهر شدهاند. این خالها نتیجه تنظیمات کیفیت پایین فوتونی هستند.
تنظیم کیفیت تنویر جهانی
کیفیت تنویر جهانی در درجه اول تحتتاثیر سه ویژگی قرار میگیرد:
در مرحله بعدی، شما به پنجره Settings مشخص و ویرایشگر ویژگی برمی گردی تا ویژگیهای کیفی که بر روی افکت صوتی جهانی تاثیر میگذارند را افزایش دهید.
برای افزایش تنظیمات کیفیت محصول جهانی
دقت جهانی: ۹۰۰ o شعاع جهان: ۵ ر ۲
تعیین مکان دقت جهانی مشخص میکند که چگونه بسیاری از فوتونها برای تعیین شدت Illumination جهانی در یک نقطه نمونهبرداری مشخص ارزیابی خواهند شد. مدار تنویر جهانی اندازه منطقه پیرامون نقطه نمونهبرداری خاص را تعیین میکند. هر چه فوتون بیشتری نمونهبرداری شوند، در تصویر نهایی رنگهای بیشتری ظاهر خواهند شد.
یادداشت
در حالی که شما the جهانی کیفیت و تنظیمات فوتونی را افزایش میدهید، زمان برای نمایش تصویر نیز افزایش مییابد. هدف شما باید این باشد که این تنظیمات را به اندازه کافی برای رسیدن به کیفیت تصویر مورد نظر افزایش دهید، بدون اینکه آنها را فراتر از چیزی که مورد نیاز است، افزایش دهید تا زمان rendering به طور معکوس تحتتاثیر قرار نگیرد.
هنگامی که دقت Illum جهانی و مقادیر R ساخت موزیک adius افزایش مییابد، تصویر ارائهشده نشان میدهد که نقاط دایرهای تقریباً به طور کامل ناپدید شدهاند و تنویر جهانی در مقایسه با تصویرسازی قبلی یکنواختتر ش ساخت موزیک دهاست. افزایش تعداد فوتون نوری جهان باید به ساخت the جهانی کمک کند.
در مرحله بعدی، شما تعداد of را افزایش میدهید تا یک جرقه جهانی more در صحنه فراهم کنید.
برای افزایش the جهانی
o Illum Global Photons: ۸۰۰۰۰
هنگامی که تعداد of جهانی را افزایش میدهید، تراکم حاصل از نقشه فوتون که در ابتدای فرآیند تولید تولید میشود را افزایش میدهید. هر چه فوتون بیشتر باشد، تنویر برین منتج از آن نرمتر خواهد شد. افزایش تعداد فوتونها همچنین زمان ارائه را افزایش میدهد.
برای نمایش تصویر
در این تصویر، نقاط دایرهای که در تصویر قبلی دیده شدند ناپدید شدهاند. شما میتوانید سایر اثرات جانبی جهانی را در مقایسه با تصویر raytrace اصلی مشاهده کنید: بسیاری از اشیا رنگ دیگری را از اشیا همسایه در صحنه به عنوان نتیجهای از تنویر جهانی دریافت کردهاند که به عنوان اثری از خونریزی رنگ شناخته میشود. هنگامی که رنگ خون اتفاق میافتد، اشیا برخی از رنگ اشیا مجاور را در نتیجه نور منعکسشده و منتقل میکنند.
حالا که تست و Illumination جهانی را برای یک تصویر کوچک مورد آزمایش و اصلاح قرار دادهاید، میتوانید تصویر نهایی را برای صحنه در یک اندازه تصویر بزرگتر به تصویر بکشید و تنظیمات کیفیت ارائه را افزایش دهید.
برای افزایش اندازه تصویر و antialiasing
تعداد نمونه - Min نمونه: ۰، تعداد نمونه - Max نمونه: ۱
نمونهبرداری فرآیند تعیین مقدار antialiasing است که رخ میدهد. تعداد نمونه ویژگیها حداقل و حداکثر محدوده برای مقدار نمونهبرداری که برای یک ناحیه پیکسل دادهشده در تصویر رخ میدهد را تعیین میکند. اصلاح تنظیمات نمونههای ضد aliasing اطمینان حاصل خواهد کرد که سطوح تصویر شده صاف ظاهر میشوند.
مقدار حداقل و حداکثر مقدار ۰ و ۱ باید مقدار صحیح نمونهبرداری ضد aliasing برای این تصویر خاص در این اندازه تصویر فراهم کند.
برای نمایش تصویر نهایی از صحنه
۱. در پنجره نمایش ترسیم، دوباره بر روی آیکون رسم قبلی کلیک کنید تا تصویر را نمایش دهید.
ارائه درس ۴: فراتر از درس ساخت موزیک
در این درس به مشخصه جهانی تنویر برین که توسط اشعه فکری مایا ® در نظر گرفته شده ساخت موزیک است آشنا میشوید. شما این را یاد گرفتید:
منابع نور برای تنویر جهانی ساخت موزیک
نقطه، نقطه، و نورهای منطقه شعاع ذهنی میتوانند به عنوان ان ساخت موزیک واع نور برای عصر جهانی با پرتو ذهنی مایا renderer مورد استفاده قرار گیرند. یک نور Directional به عنوان یک منبع برای تنویر جهانی کار نمیکند زیرا این نوع سبک دارای یک نقطه معینی از مبدا نیست (یعنی، پر ساخت موزیک توهای نور به صورت موازی منتشر میشوند).
نقشههای Photon ساخت موزیک
شما میتوانید نقشه فوتون که در آغاز فرآیند رندر روی میدهد را ت ساخت موزیک جسم کنید، به این شرط که گزینه Enable نقشه ۳ D را در بخش Illumination و نمای جهانی پنجره Settings ترسیم کنید. برای مشاهده یک تجسم از نگاشت فوتون، Editors ساخت موزیک > Window Window> ray mental Map را انتخاب کنید.
Visualizing the فوتونی میتواند به تعیین اینکه آیا پوشش و چگالی فوتونها برای صحنه برای تصویر نهایی بهد ساخت موزیک ستآمده مناسب است، کمک کند.
به طور پیشفرض، شعاع ذهنی برای مایا render ساخت موزیک er هر بار که یک صحنه را با استفاده از تنویر جهانی ایجاد میکنید، نقشه فوتون را بازسازی میکند. اگر شما یک صحنه حاوی انیمیشن دوربین را در نظر بگیرید که در آن اشیا و نور ثابت باقی میمانند، یا چند تکرار از یک تصویر واح ساخت موزیک د را ترسیم میکنید، ممکن است در نظر بگیرید که تنظیمات نقشه Photon Photon را به منظور کاهش زمان ترسیم برای هر فریم در نظر بگیرید. ساخت موزیک
معرفی درس ۵: مقدمه