گردونه رنگ کلیک کرد ساخت ویدیو ه و برای اولین رنگ اضافی به رنگ قهوهای بسیار تیره بکشید. برای بستن پنجره روی پذیرفته شدن کلیک کنید.
۱۰. از دستههای رنگی مدور برای تغییر موقع ساخت ویدیو یت هر مولفه همانطور که در زیر نشانداده شدهاست استفاده کنید:
موقعیت این دس ساخت ویدیو تهها و رنگهای متناظر بر مکان و عرض رنگ در داخل گرادیان سطح apple's تاثیر میگذارد.
۱۱. کار خود را ذخیره کنید. ساخت ویدیو
در بخش بعدی، شما صحنه خود را برای مشاهده بافتها و مصالحی که به ساخت ویدیو اشیا اختصاص دادهاید، تحویل میدهید.
مایا renderers ساخت ویدیو
تاکنون، نتایج سایه سایه و سایر سطوح را در نمای صحنه مشاهده کردهاید. در این دیدگا ساخت ویدیو ه، مایا از سختافزار گرافیکی computer's برای نمایش سایه و بافتها به سرعت اما با کیفیت پایین استفاده میکند.
برای مشاهده سایه سایه رنگها و بافتها به ر ساخت ویدیو وش واقعیتر، شما باید از یک renderer استفاده کنید. در این درس از فرآیندی بنام ارائه نرمافزار استفاده میکنید.
ترسیم نرمافزار میتواند چند ثانیه یا چند دقیقه طول بکشد تا یک فریم از انیمیشن از صحنه شما به دست آید، بسته به پیچیدگی هندسه سطحی، نورپردازی، نورپردازی و دیگر ع ساخت ویدیو ناصر بصری موجود در صحنه.
جدول زیر انواع مختلفی از r ساخت ویدیو enderers را در مایا شکل میدهد و هر کدام مورد استفاده قرار میگیرند:
Renderer ساخت ویدیو | استفاده |
renderer نرمافزار Maya's | یک هدف کلی از قابلیتهای گسترده استفاده میکند. شما میتوانید تصاویر با کیفیت بالا با شبکههای shading پیچیده از جمله textures و ramps را تولید کنید. ترسیم نرمافزار از طریق پردازنده machine's محاسبه میشود. |
ترسیم photorealistic تعاملی (IPR) | یک ویژگی از نرمافزار Maya's renderer، که برای ایجاد تنظیمات تعاملی برای تصویر نهایی نهایی استفاده میشود. شما میتوانید سایه و ویژگیهای نور را در زمان واقعی تنظیم کنید، و IPR به طور اتوماتیک تصویر ارائهشده را به روز رسانی میکند تا اثرات تغییرات شما را نشان دهد. (IPR برای تغییر یک تصویر قبل از ارائه به دیسک مفید است. |
بارقه ذهنی برای مایا ® | یک هدف کلی که شامل عملکرد اختصاصی، پیشرفته سازی پیشرفته، مانند میزبانها و رندر موازی شبکه، منابع نور برای سایه نرم، روشنایی جهانی، و caustics (الگوهای نور) است. |
renderer برداری مایا | یک renderer متخصص برای تولید renderings خاص (برای مثال، کارتون، هنر tonal، خط مخفی، wireframe wireframe) در فرمتهای تصویری bitmap مختلف (IFF، TIFF) یا در فرمتهای برداری ۲ بعدی بکار میرود (SWF، AI، EPS، SVG). renderer برداری مایا اغلب برای ارائه تصاویر آماده به وب مورد استفاده قرار میگیرد. |
Maya's سختافزار سختافزار | یک هدف کلی که از کارتهای گرافیکی machine's برای محاسبات استفاده میکند. شما میتوانید تصاویر وضوح پخش را در زمان کمتری نسبت به ارائه نرمافزار تولید کنید، و در برخی موارد، کیفیت به اندازه کافی برای تحویل نهایی خوب است. |
پنجره نمایش ترسیم
هنگامی که تصویر خود را به تصویر تحویل میدهید، تصویر ارائهشده در پنجره خودش به نام نمایش ترسیم ظاهر میشود. به طور پیشفرض، نمایش ترسیم از همان دوربین به عنوان نمایش صحنه (persp) استفاده میکند، اما شامل قابلیتهای خاص rendering میشود. ساخت ویدیو
جدول زیر تفاوتهای ساخت ویدیو بین نمایش ترسیم و نمایش صحنه نمایش را نشان میدهد:
ساخت ویدیو | نمایش صحنه | نمایش ترسیم |
نمایش | صحنه شی سهبعدی | تصویر rendered ۲ D |
سطوح | از سطوح مدلسازی شده، شبکه، ریوس، منحنیها، و کاربران هدف استفاده میکنند. | فقط سطوح سایه خورده |
پسزمینه | پسزمینه خاکستری پیشفرض | پسزمینه سیاه به طور پیشفرض به این دلیل که تنها اشیا با موادی که نورپردازی میشوند دیده شد |
کیفیت | کیفیت پایین، رنگها و بافتها در فینال ظاهر نمیشوند فرم نمایش | کیفیت، رنگ و بافت در نتیجه نهایی خود ظاهر خواهند شد شکل |
ارائه یک چارچوب واحد با استفاده از IPR
در این بخش، شما با IPR (کشیده سازی تعاملی)، نوعی از تصویرسازی نرمافزاری کار میکنید.
مزیت of با IPR این است که پس از اینکه یک تصویر را ارائه میدهید، میتوانید سایه و ویژگیهای نور صحنه را تنظیم کنید و سپس به سرعت بخشی از تصویر را به روز رسانی کنید تا تاثیر تغییرات خود را بررسی کنید. زمانی که نیاز دارید ویژگیهای خاص خود را تنظیم کنید، IPR برای تکرارهای زمانی مفید است. بههنگامسازی تصویر همیشه آنی نیست، اما کیفیت آنها کامل است.
برای نمایش صحنه با استفاده از IPR
شم ساخت ویدیو ا باید محل دقیق دیدگاه پرسپکتیو را مشخص کنید.
یک مرز مستطیلشکل سبز تیره نشان میدهد که منطقه باید نمایش داده شود. این منطقه محدوده تصویر نهایی را تعریف میکند و به شما این امکان را میدهد که تصمیم بگ ساخت ویدیو یرید که چه چیزی ظاهر میشود یا در تصویر نهایی ظاهر نمیشود. (سمت چپ و راست مس ساخت ویدیو تطیل را میتوان در لبه پنجره قرار داد).
نمایش ترسیم ظاهر شده و تصویر شده را نشان میدهد.
تصویر ارائهشده ظاهر سیب را براساس نور نشان میدهد و بافت واقع گرایانه تری از شمارشگر را نشان میدهد.
پیغامی که در پایین صفحه نمایش دادههای IPR به نمایش گذاشته میشود، گزینه "انتخاب یک منطقه برای شروع تنظیم" را مشخص مینماید. در مرحله بعد، شما تصویری از تصویر ایجاد میکنید تا از IPR استفاده کنید.
برای انتخاب یک subregion برای استفاده از IPR ها
زمانی که از IPR استفاده میکنید، این منطقه به روز رسانیهای منطقه انتخابشده را به هنگام تغییر هر گونه سایه، بافت، و یا ویژگیهای نور تغییر میدهد. انتخاب یک منطقه کوچکتر بههنگامسازی را تسریع میکند. شما میتوانید مناطق را در سراسر تصویر انتخاب کنید تا این مناطق به روز شوند.
وقتی که رنگ را تغییر میدهید، این ناحیه در منطقه انتخابشده به روز رسانی شده فوراً به روز رسانی میشود؛ دیوار رنگ سبز میشود.
هنگامی که شما به فرمان رنگ پنجره Chooser رنگ بکشید، به روزرسانی های منطقه انتخابشده فوراً اتفاق میافتد.
یادداشت
اگر منطقه به روزرسانی نشود، در پنجره Settings، گزینه Raytracing را خاموش کنید.
(شما هیچ ویژگی دیگری را در این درس تغییر نخواهید داد. هدف از این درس یادگیری فرآیند ارائه، و نه کامل کردن نتایج در این نقطه است).
این شکل مرز منطقه کوک را به وضوح کامل تصویر افزایش میدهد. اگر یک ویژگی را به روز کنید، کل تصویر بههنگامسازی خواهد شد.
این تصویر به روز رسانی کامل را به روز رسانی میکند.
به طور پیشفرض، رزولوشن پنجره IPR، ۳۲۰ تا ۲۴۰ پیکسل است. مزیت این راهحل نسبتاً کوچک این است که به سرعت ارائه میکند. با این حال، اگر یک تصویر بزرگتر میخواهید، میتوانید رزولوشن تصویر را افزایش دهید.
برای افزایش اندازه تصویر رندر شده
پنجره Settings نمایان به نظر میرسد.
(یک اندازه تصویر ۶۴۰ باب با ۴۸۰ تا به اندازه ۳۲۰ تا ۲۴۰ با اندازه تصویر بزرگتر است).
پنجره نمایش ترسیم باز میشود و یک تصویر با اندازه تصویر ۶۴۰ پیکسل را با ۴۸۰ نقطه نشان میدهد.
یادداشت
اگر از مایا در ویندوز یا لینوکس استفاده میکنید، این صحنه پنجره دیگری به نام پنجره خروجی را نمایش میدهد که معمولاً پشت پنجرههای دیگر روی رومیزی شما قرار دارد. پنجره خروجی آمار مربوط به تصویر را ارائه میکند. در حال حاضر، شما میتوانید پنجره خروجی را نادیده بگیرید و ببندید. این اطلاعات شامل اطلاعاتی است که شما با استفاده از مایا از تجربه بیشتری تقدیر خواهید کرد.
تا کنون، شما از IPR استفاده کردهاید تا تغییراتی را که به یک shader تبدیل کردهاید، ببینید. اگر شما به جای استفاده از نورپردازی پیشفرض نور را به صحنه اضافه کنید، میتوانید از IPR برای کمک به تنظیم نورپردازی استفاده کنید.
ارائه استفاده از نرمافزار نرمافزار مایا
شما نزدیک است کل انیمیشن را به دیسک منتقل کنید. شما باید ابتدا نظرات دوربین را تغییر دهید تا بتوانید صحنه را از نقطهنظر دوربینی که برای این درس به وجد آمده بود، نمایش دهید. زمانی که به یک دوربین فکر میکنید، این کار خوب است که یک دوربین دوم برای انیمیشن ایجاد کنید، به جای آن که دوربین persp پیشفرض را نگه دارید. به این ترتیب شما میتوانید به دیدگاه پرسپکتیو پیشفرض برگردید، باید آن را ضروری کنید.
ارائه کل انیمیشن میتواند زمان زیادی را به خود اختصاص دهد، بنابراین استفاده از نرمافزار Maya's برای آزمایش چند فریم از صفحه نمایشگر و بررسی نتایج مفید است.
هنگامی که از کیفیت چند فریم ساخته راضی شدید، میتوانید کل انیمیشن را به دیسک تبدیل کنید.
برای تعویض نماهای دوربین و پخش انیمیشن
این دیدگاه به روز رسانی صحنه آنطور که از میان لنز دوربین سیب دیده میشود را به نمایش میگذارد.
در طول پخش، دوربین انیمیشنی در اطراف سیب ایجاد و کاهش پیدا میکند. ساخت ویدیو
برای تست کردن قالب فعلی پویانمایی ساخت ویدیو
این تنظیمات، با صاف کردن هر یال سطح دندانه داری در تصویر رندر شده، نتایج با کیفیت بالا ارایه میدهد.
این مورد منو از نرمافزار software برای ارائه یک کادر واحد از صحنه استفاده میکند که قبلاً از دی ساخت ویدیو دگاه IPR فراتر رفته بلکه از نقطهنظر دوربین animated (apple) ساخته شدهاست.
شما ممکن است یک بهبو ساخت ویدیو د بزرگ در کیفیت را در مقایسه با تصویر rendered (IPR) نبینید. اگر شما دوربین را به سیب نزدیکتر کنید و زمانی که از IPR فراتر میروید و زمانی با نرمافزار renderer، یک بهبود در لبههای سیب خواهید دید ساخت ویدیو ، همانطور که در زیر نشانداده شدهاست:
اطمینان حاصل کنید که تصویر ارائهش ساخت ویدیو ده در این چارچوب خوب به نظر میرسد.
حالا که یک جفت از فریمهای رندر شده را بررسی کردهاید که نشاندهنده کل انیمیشن هستند، شما آماده اید که کل دنباله انیمیشن را نمایش دهید. در پروژههای خودتان، ممکن اس ساخت ویدیو ت بخواهید چندین فریم را تست کنید، به خصوص که در آن سایه جدید و عناصر نو ساخت ویدیو رپردازی در انیمیشن رخ میدهند.
ارائه مجموعهای از قالبهای پویانمایی
بعد از این که شما مدل، انیمیشن، و رنگ صحنه خود را مدل کردید، چند گزینه ترسیم ترسیم را تنظیم کرده و سپس از نرمافزار renderer برای قسمت تحویل دسته یا تمام محدوده animation's فریمها برای فایلهای موجود در دیسک استفاده کنید. هر فایل نشاندهنده یک کادر (تصویر) از انیمیشن است.
برای تنظیم تنظیمات ترسیم برای رندر کردن دسته
Ext Frame / پویانمایی