آموزش‌های ویدیویی

آموزش زبان انگلیسی و کامپیوتر

آموزش‌های ویدیویی

آموزش زبان انگلیسی و کامپیوتر

ساخت ویدیو

ساخت ویدیو

گردونه رنگ کلیک کرد ساخت ویدیو ه و برای اولین رنگ اضافی به رنگ قهوه‌ای بسیار تیره بکشید. برای بستن پنجره روی پذیرفته شدن کلیک کنید.

  1. مراحل ۶ و ۷ را برای سه رنگ فرعی دیگر تکرار کنید. برای دو ساخت ویدیو رنگ فرعی میانی، رنگ قرمز تیره را انتخاب کنید. برای آخرین رنگ، یک رنگ سبز عمیق را انتخاب کنید.
  2. برای بستن پنجره روی پذیرفته شدن کلیک کنید. ساخت ویدیو 

۱۰. از دسته‌های رنگی مدور برای تغییر موقع ساخت ویدیو یت هر مولفه همانطور که در زیر نشان‌داده شده‌است استفاده کنید:

موقعیت این دس ساخت ویدیو ته‌ها و رنگ‌های متناظر بر مکان و عرض رنگ در داخل گرادیان سطح apple's تاثیر می‌گذارد.

۱۱. کار خود را ذخیره کنید. ساخت ویدیو 

در بخش بعدی، شما صحنه خود را برای مشاهده بافت‌ها و مصالحی که به ساخت ویدیو اشیا اختصاص داده‌اید، تحویل می‌دهید.

مایا renderers ساخت ویدیو 

تاکنون، نتایج سایه سایه و سایر سطوح را در نمای صحنه مشاهده کرده‌اید. در این دیدگا ساخت ویدیو ه، مایا از سخت‌افزار گرافیکی computer's برای نمایش سایه و بافت‌ها به سرعت اما با کیفیت پایین استفاده می‌کند.

برای مشاهده سایه سایه رنگ‌ها و بافت‌ها به ر ساخت ویدیو وش واقعی‌تر، شما باید از یک renderer استفاده کنید. در این درس از فرآیندی بنام ارائه نرم‌افزار استفاده می‌کنید.

ترسیم نرم‌افزار می‌تواند چند ثانیه یا چند دقیقه طول بکشد تا یک فریم از انیمیشن از صحنه شما به دست آید، بسته به پیچیدگی هندسه سطحی، نورپردازی، نورپردازی و دیگر ع ساخت ویدیو ناصر بصری موجود در صحنه.

جدول زیر انواع مختلفی از r ساخت ویدیو enderers را در مایا شکل می‌دهد و هر کدام مورد استفاده قرار می‌گیرند:

Renderer ساخت ویدیو 

استفاده

renderer نرم‌افزار Maya's

یک هدف کلی از قابلیت‌های گسترده استفاده می‌کند. شما می‌توانید تصاویر با کیفیت بالا با شبکه‌های shading پیچیده از جمله textures و ramps را تولید کنید. ترسیم نرم‌افزار از طریق پردازنده machine's محاسبه می‌شود.

ترسیم photorealistic تعاملی (IPR)

یک ویژگی از نرم‌افزار Maya's renderer، که برای ایجاد تنظیمات تعاملی برای تصویر نهایی نهایی استفاده می‌شود. شما می‌توانید سایه و ویژگی‌های نور را در زمان واقعی تنظیم کنید، و IPR به طور اتوماتیک تصویر ارائه‌شده را به روز رسانی می‌کند تا اثرات تغییرات شما را نشان دهد. (IPR برای تغییر یک تصویر قبل از ارائه به دیسک مفید است.

بارقه ذهنی برای مایا ®

یک هدف کلی که شامل عملکرد اختصاصی، پیشرفته سازی پیشرفته، مانند میزبان‌ها و رندر موازی شبکه، منابع نور برای سایه نرم، روشنایی جهانی، و caustics (الگوهای نور) است.

renderer برداری مایا

یک renderer متخصص برای تولید renderings خاص (برای مثال، کارتون، هنر tonal، خط مخفی، wireframe wireframe) در فرمت‌های تصویری bitmap مختلف (IFF، TIFF) یا در فرمت‌های برداری ۲ بعدی بکار می‌رود (SWF، AI، EPS، SVG). renderer برداری مایا اغلب برای ارائه تصاویر آماده به وب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Maya's سخت‌افزار سخت‌افزار

یک هدف کلی که از کارت‌های گرافیکی machine's برای محاسبات استفاده می‌کند. شما می‌توانید تصاویر وضوح پخش را در زمان کمتری نسبت به ارائه نرم‌افزار تولید کنید، و در برخی موارد، کیفیت به اندازه کافی برای تحویل نهایی خوب است.

پنجره نمایش ترسیم

هنگامی که تصویر خود را به تصویر تحویل می‌دهید، تصویر ارائه‌شده در پنجره خودش به نام نمایش ترسیم ظاهر می‌شود. به طور پیش‌فرض، نمایش ترسیم از همان دوربین به عنوان نمایش صحنه (persp) استفاده می‌کند، اما شامل قابلیت‌های خاص rendering می‌شود. ساخت ویدیو 

جدول زیر تفاوت‌های ساخت ویدیو بین نمایش ترسیم و نمایش صحنه نمایش را نشان می‌دهد:

ساخت ویدیو

نمایش صحنه

نمایش ترسیم

نمایش

صحنه شی سه‌بعدی

تصویر rendered ۲ D

سطوح

از سطوح مدلسازی شده، شبکه، ریوس، منحنی‌ها، و کاربران هدف استفاده می‌کنند.

فقط سطوح سایه خورده

پس‌زمینه

پس‌زمینه خاکستری پیش‌فرض

پس‌زمینه سیاه به طور پیش‌فرض به این دلیل که تنها اشیا با

موادی که نورپردازی می‌شوند

دیده شد

کیفیت

کیفیت پایین، رنگ‌ها و بافت‌ها در فینال ظاهر نمی‌شوند

فرم نمایش

کیفیت، رنگ و بافت

در نتیجه نهایی خود ظاهر خواهند شد

شکل

 

 

ارائه یک چارچوب واحد با استفاده از IPR

در این بخش، شما با IPR (کشیده سازی تعاملی)، نوعی از تصویرسازی نرم‌افزاری کار می‌کنید.

مزیت of با IPR این است که پس از اینکه یک تصویر را ارائه می‌دهید، می‌توانید سایه و ویژگی‌های نور صحنه را تنظیم کنید و سپس به سرعت بخشی از تصویر را به روز رسانی کنید تا تاثیر تغییرات خود را بررسی کنید. زمانی که نیاز دارید ویژگی‌های خاص خود را تنظیم کنید، IPR برای تکرارهای زمانی مفید است. به‌هنگام‌سازی تصویر همیشه آنی نیست، اما کیفیت آن‌ها کامل است.

برای نمایش صحنه با استفاده از IPR

  1. در نمای پرسپکتیو، View> Camera Raw Editor را انتخاب کنید تا ویژگی‌های for نمایش داده شود.

شم ساخت ویدیو ا باید محل دقیق دیدگاه پرسپکتیو را مشخص کنید.

  1. در ویرایشگر ویژگی، بخش گزینه‌های نمایش را باز کرده ساخت ویدیو و تفکیک‌پذیری صفحه نمایش را نمایش دهید.

یک مرز مستطیل‌شکل سبز تیره نشان می‌دهد که منطقه باید نمایش داده شود. این منطقه محدوده تصویر نهایی را تعریف می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که تصمیم بگ ساخت ویدیو یرید که چه چیزی ظاهر می‌شود یا در تصویر نهایی ظاهر نمی‌شود. (سمت چپ و راست مس ساخت ویدیو تطیل را میتوان‌ در لبه پنجره قرار داد).

  1. ان را بر روی ساخت ویدیو چارچوب فعلی ترسیم کنید (یا IPR را انتخاب کنید (یا IPR را انتخاب کنید که روی خط theStatus کلیک شود). (به طور پیش‌فرض مایا از نرم‌افزار renderer که در نوار ابزار نمایش ترسیم تر ساخت ویدیو سیم شده‌است استفاده می‌کند).

نمایش ترسیم ظاهر شده و تصویر شده را نشان می‌دهد.

تصویر ارائه‌شده ظاهر سیب را براساس نور نشان می‌دهد و بافت واقع گرایانه تری از شمارشگر را نشان می‌دهد.

پیغامی که در پایین صفحه نمایش داده‌های IPR به نمایش گذاشته می‌شود، گزینه "انتخاب یک منطقه برای شروع تنظیم" را مشخص می‌نماید. در مرحله بعد، شما تصویری از تصویر ایجاد می‌کنید تا از IPR استفاده کنید.

  1. در نمایش ترسیم، View> تصویر Frame را انتخاب کنید تا اندازه پنجره نمایش را تغییر داده و به تصویر رندر شده تبدیل شود.

برای انتخاب یک subregion برای استفاده از IPR ها

  1. در نمایش ترسیم، یک جعبه انتخاب را در اطراف ناحیه کوچکی اطراف سیب، پیشخوان و دیوار بکشید تا نشان داده شود:

زمانی که از IPR استفاده می‌کنید، این منطقه به روز رسانی‌های منطقه انتخاب‌شده را به هنگام تغییر هر گونه سایه، بافت، و یا ویژگی‌های نور تغییر می‌دهد. انتخاب یک منطقه کوچک‌تر به‌هنگام‌سازی را تسریع می‌کند. شما می‌توانید مناطق را در سراسر تصویر انتخاب کنید تا این مناطق به روز شوند.

  1. در نمای صحنه، راست - روی دیوار کلیک کرده و مواد> خواص مواد را انتخاب کنید تا ویرایشگر theAttribute برای لمبرت که روی دیوار اعمال کرده‌اید نمایش داده شود.
  2. روی جعبه رنگ کلیک کرده و رنگ را به رنگ سبز تغییر دهید.

وقتی که رنگ را تغییر می‌دهید، این ناحیه در منطقه انتخاب‌شده به روز رسانی شده فوراً به روز رسانی می‌شود؛ دیوار رنگ سبز می‌شود.

هنگامی که شما به فرمان رنگ پنجره Chooser رنگ بکشید، به روزرسانی های منطقه انتخاب‌شده فوراً اتفاق می‌افتد.

یادداشت

اگر منطقه به روزرسانی نشود، در پنجره Settings، گزینه Raytracing را خاموش کنید.

(شما هیچ ویژگی دیگری را در این درس تغییر نخواهید داد. هدف از این درس یادگیری فرآیند ارائه، و نه کامل کردن نتایج در این نقطه است).

  1. از منوی View Render، View> Reset را انتخاب کنید.

این شکل مرز منطقه کوک را به وضوح کامل تصویر افزایش می‌دهد. اگر یک ویژگی را به روز کنید، کل تصویر به‌هنگام‌سازی خواهد شد.

  1. از منوی View Render، IPR را انتخاب کرده و دوباره آن را بر روی آن اعمال کنید.

این تصویر به روز رسانی کامل را به روز رسانی می‌کند.

به طور پیش‌فرض، رزولوشن پنجره IPR، ۳۲۰ تا ۲۴۰ پیکسل است. مزیت این راه‌حل نسبتاً کوچک این است که به سرعت ارائه می‌کند. با این حال، اگر یک تصویر بزرگ‌تر می‌خواهید، می‌توانید رزولوشن تصویر را افزایش دهید.

برای افزایش اندازه تصویر رندر شده

  1. در منوی View Render، گزینه‌ها را بر روی Settings انتخاب کنید (یا روی تنظیمات ترسیم روی صفحه نمایش ترسیم کنید).

پنجره Settings نمایان به نظر می‌رسد.

  1. روی تب Common کلیک کنید، بخش Size تصویر را باز کنید، و ۶۴۰ x۴۸۰ را از لیست Presetsdrop انتخاب کنید.

(یک اندازه تصویر ۶۴۰ باب با ۴۸۰ تا به اندازه ۳۲۰ تا ۲۴۰ با اندازه تصویر بزرگ‌تر است).

  1. بستن پنجره تنظیمات ترسیم.
  2. بستن پنجره نمایش ترسیم.
  3. ان را بر روی چارچوب فعلی ترسیم کنید (یا حق مالکیت معنوی را انتخاب کنید تا دکمه فریم فعلی را روی خط وضعیت رسم کنید).

پنجره نمایش ترسیم باز می‌شود و یک تصویر با اندازه تصویر ۶۴۰ پیکسل را با ۴۸۰ نقطه نشان می‌دهد.

یادداشت

اگر از مایا در ویندوز یا لینوکس استفاده می‌کنید، این صحنه پنجره دیگری به نام پنجره خروجی را نمایش می‌دهد که معمولاً پشت پنجره‌های دیگر روی رومیزی شما قرار دارد. پنجره خروجی آمار مربوط به تصویر را ارائه می‌کند. در حال حاضر، شما می‌توانید پنجره خروجی را نادیده بگیرید و ببندید. این اطلاعات شامل اطلاعاتی است که شما با استفاده از مایا از تجربه بیشتری تقدیر خواهید کرد.

تا کنون، شما از IPR استفاده کرده‌اید تا تغییراتی را که به یک shader تبدیل کرده‌اید، ببینید. اگر شما به جای استفاده از نورپردازی پیش‌فرض نور را به صحنه اضافه کنید، می‌توانید از IPR برای کمک به تنظیم نورپردازی استفاده کنید.

ارائه استفاده از نرم‌افزار نرم‌افزار مایا

شما نزدیک است کل انیمیشن را به دیسک منتقل کنید. شما باید ابتدا نظرات دوربین را تغییر دهید تا بتوانید صحنه را از نقطه‌نظر دوربینی که برای این درس به وجد آمده بود، نمایش دهید. زمانی که به یک دوربین فکر می‌کنید، این کار خوب است که یک دوربین دوم برای انیمیشن ایجاد کنید، به جای آن که دوربین persp پیش‌فرض را نگه دارید. به این ترتیب شما می‌توانید به دیدگاه پرسپکتیو پیش‌فرض برگردید، باید آن را ضروری کنید.

ارائه کل انیمیشن می‌تواند زمان زیادی را به خود اختصاص دهد، بنابراین استفاده از نرم‌افزار Maya's برای آزمایش چند فریم از صفحه نمایشگر و بررسی نتایج مفید است.

هنگامی که از کیفیت چند فریم ساخته راضی شدید، می‌توانید کل انیمیشن را به دیسک تبدیل کنید.

برای تعویض نماهای دوربین و پخش انیمیشن

  1. در این دیدگاه، تابلوهای> دیدگاه> دوربین سیب را انتخاب کنید.

این دیدگاه به روز رسانی صحنه آنطور که از میان لنز دوربین سیب دیده می‌شود را به نمایش می‌گذارد.

  1. روی دکمه Play در کنترل‌های تیک Timeslider کلیک کنید.

در طول پخش، دوربین انیمیشنی در اطراف سیب ایجاد و کاهش پیدا می‌کند. ساخت ویدیو 

  1. انیمیشن را در یک کادر رها کنید که می‌خواهید آن را تست کنید. ساخت ویدیو 

برای تست کردن قالب فعلی پویانمایی ساخت ویدیو 

  1. در پنجره نمایش ترسیم، گزینه‌ها را بر روی Se ساخت ویدیو ttings انتخاب کنید.
  2. در پنجره Settings، نرم‌افزار مایا را از ترسیم فهرست کرکره‌ای با استفاده از فهرست کرکره‌ای انتخاب کنید.
  3. در پنجره Settings، تب نرم‌افزار مایا را انتخاب کنید.
  4. در بخش کیفیت ضد aliasing، کیفیت تولید را از لیست کاهش کیفیت انتخاب کنید.

این تنظیمات، با صاف کردن هر یال سطح دندانه داری در تصویر رندر شده، نتایج با کیفیت بالا ارایه می‌دهد.

  1. بستن پنجره تنظیمات ترسیم.
  2. در پنجره نمایش ترسیم، ترسیم> را بر روی دوربین ف ساخت ویدیو علی (دوربین سیب) انتخاب کنید.

این مورد منو از نرم‌افزار software برای ارائه یک کادر واحد از صحنه استفاده می‌کند که قبلاً از دی ساخت ویدیو دگاه IPR فراتر رفته بلکه از نقطه‌نظر دوربین animated (apple) ساخته شده‌است.

شما ممکن است یک بهبو ساخت ویدیو د بزرگ در کیفیت را در مقایسه با تصویر rendered (IPR) نبینید. اگر شما دوربین را به سیب نزدیک‌تر کنید و زمانی که از IPR فراتر می‌روید و زمانی با نرم‌افزار renderer، یک بهبود در لبه‌های سیب خواهید دید ساخت ویدیو ، همانطور که در زیر نشان‌داده شده‌است:

  1. به کادر ۱۲۰ از انیمیشن که در آن سیب در یک موقعیت متف ساخت ویدیو اوت دیده می‌شود، کادربندی کنید.
  2. در نمایش ترسیم، ترسیم ترسیم> بر روی دوربین فع ساخت ویدیو لی (دوربین سیب) را انتخاب کنید.

اطمینان حاصل کنید که تصویر ارائه‌ش ساخت ویدیو ده در این چارچوب خوب به نظر می‌رسد.

حالا که یک جفت از فریم‌های رندر شده را بررسی کرده‌اید که نشان‌دهنده کل انیمیشن هستند، شما آماده اید که کل دنباله انیمیشن را نمایش دهید. در پروژه‌های خودتان، ممکن اس ساخت ویدیو ت بخواهید چندین فریم را تست کنید، به خصوص که در آن سایه جدید و عناصر نو ساخت ویدیو رپردازی در انیمیشن رخ می‌دهند.

ارائه مجموعه‌ای از قالب‌های پویانمایی

بعد از این که شما مدل، انیمیشن، و رنگ صحنه خود را مدل کردید، چند گزینه ترسیم ترسیم را تنظیم کرده و سپس از نرم‌افزار renderer برای قسمت تحویل دسته یا تمام محدوده animation's فریم‌ها برای فایل‌های موجود در دیسک استفاده کنید. هر فایل نشان‌دهنده یک کادر (تصویر) از انیمیشن است.

برای تنظیم تنظیمات ترسیم برای رندر کردن دسته

  1. در پنج ساخت ویدیو ره نمایش ترسیم، گزینه‌ها را بر روی Settings انتخاب کنید تا صفحه ترسیم شده را نمایش دهید.
  2. در پنجره Settings، زبانه متداول را انتخاب کرده، و سپس بخش خروجی فایل ت ساخت ویدیو صویر را باز کنید.
  3. در بخش خروجی فای ساخت ویدیو ل تصویر گزینه‌های زیر را تنظیم کنید:
    • پیشوند نام پرونده: نوع نام اپل را تایپ کنید. این نام پایه نام پرونده‌ای است که توس ساخت ویدیو ط ارائه گروهی ایجاد شده‌است.

Ext Frame / پویانمایی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.