
شما میتوانید مواد Blend نمایشدادهشده در ویرایشگر متریال و در تصویر سازی را ببینید. اما شما نمیتوانید مواد Blend در the را ببینید، مگر این که یک ترکیب مناسب از درایور و کارت گرافیکی داشته باشید.
طراحی رول آپ طراحی رول آپ
یک طراحی رول آپ ماده سیاه برای سقف درست کنید:
- در ویرایشگر متریال، در th طراحی رول آپ e Multi / rollout، روی دکمه متریال برای ID # ۱ کلیک کنید.
- در the Parameters Basic rollout، روی نم طراحی رول آپ ونه رنگ D دی iffuse کلیک کنید.
انتخابگر رنگ ظاهر میشود. طراحی رول آپ
- اسلایدر hiteness را برای ایجاد یک رنگ سیاه بالا بکشید، سپس انت طراحی رول آپ خابگر رنگ را ببندید.
- * نام جنس بام سیاه را نام ببرید. طراحی رول آپ
سقف گاراژ سیاه میشود. طراحی رول آپ
طراحی رول آپ
- ج علامت طراحی رول آپ G را از روی دکمه والدین lick. C ویرایشگر متریال را از دست میدهد.
- صحنه را مشخص کنید تا نتایج نهایی را ببینید.
- کار خود را به عنوان max ذخیره کنید.
ادغام ساختمان به یک محله
در این روش، شما ساختمان را در یک محله ادغام خواهید کرد.
ادغام ساختمان به یک | محلی
ادغام ساختمان به یک محله: طراحی رول آپ
- On the Quick Access toolbar, click t طراحی رول آپ he Open Scene button, then navigate to \ modeling\ level_design and open max.
این ممکن است کمی طول بکشد، بسته به سرعت ماشین شما. طراحی رول آپ
- این قالب به قالب قالب طراحی رول آپ سیمی اضافه میشود. دیدگاه (دیدگاه) های بالاتر را در سایه قرار دهید.
- از منوی برنامه، Import ادغام> را انتخاب کنید. طراحی رول آپ
navigate to the \ modeling\ level_design directory, and choose g طراحی رول آپ arage.max.
- C hoose Garage را از لیست اشیا گرفته تا ادغام میکند. C OK کنید. طراحی رول آپ
گاراژ در the ظاهر میشود. این تنها کسی است که سقفی سیاه دارد. طراحی رول آپ
- Garage راست کلیک کرده و از منوی کرکرهای Move را انتخاب کنید.
- از تبدیل gizmo corner برای حرکت به سمت گاراژ به جای نوک تیر استفاده کنید. این کار به شما اجازه میدهد که آزادانه در طول سطح زمین حرکت کنید بدون اینکه ساختمان را بالا و پایین منتقل کنید.
- گاراژ را بین ساختمانهای سوم و چهارم سمت چپ حرکت دهید.
- فعال کردن دیدگاه پایین - راست viewport. از زوم و ماهیتابه بخواهید نمای خوبی از ساختمان پیدا کند.
ادغام ساختمان به یک | محلی
- C روی دکمه Zoom Region در کنترلهای پیمایش viewport کلیک کنید. تا بتوانید ساختمان را نزدیک ببینید. یک پنجره زوم را در اطراف ساختمان جابجا کنید، سپس ماوس را آزاد کنید.
- C را دوباره به Smooth + H باز میگرداند.
- میزان ساختمان را تنظیم کنید تا با همسایگان خود بهتر هماهنگ شود. در هر جایی در the کلیک کرده و Scale را از منوی چهارم انتخاب کنید. سپس از محور X تبدیل gizmo استفاده کنید تا ساختمان متناسب شود.
- پرونده خود را به عنوان max ذخیره کنید.
افزودن یک streetlight با استفاده از XRefs
شما میتوانید با استفاده از اشیا مرجع X یک چراغی را به صحنه اضافه کنید. اول اینکه، چراغهای خیابان را باز خواهید کرد و از اشعه ایکس برای کمک به اصلاح مقیاس خیابان قبل از آن که آن را به خیابان اضافه کنید، استفاده خواهید کرد.
از اشیا XRef استفاده کنید:
فایل scene را باز کنید.
به جای استفاده از ابزارهای اندازهگیری مثل یک دستیار فعالکننده یا ابزار اندازهگیری، به جای آن از خود صحنه، از طریق X Refs استفاده خواهید کرد.
چراغ خیابان را مقیاس کنید:
- از منوی برنامه، منابع> X [۲] را انتخاب کنید.
- در دیالوگ باکس X صحنههایی، روی Add کلیک کنید.
- Navigate to the \modeling\level_design directory and select max. A thumbnail appears in the Open File dialog when you highlight the name in the list.
مسیر و نام صحنه X [n] در دیالوگ باکس X Ref نمایان میشود. بعد از مکثی کوتاه، صحنه نیز در the ظاهر میشود.
- (C دیالوگ باکس X - ref را از دست میدهد.
- C انتخاب کنید و مقیاس یکنواخت را انتخاب کنید و سپس نور خیابان را انتخاب کنید. چراغ خیابان را با استفاده از مقیاس gizmo مقیاس کاهش دهید تا متناسب با صحنه باشد.
- چراغ مدرج را تکان دهید تا در گوشه خیابان قرار داشته باشد.
- از مدار برای چرخش the برای یک نگاه از یک زاویه متفاوت استفاده کنید. در صورت نیاز، چراغ را کم کنید.
- حال صحنه X [۲] را حذف کنید. از منوی برنامه،
ارجاعات درون صحنه برای باز کردن دیالوگ باکس X [مناظر] را انتخاب کنید. C toonstreet.max را لیس میزند تا آن را برجسته کند، و سپس روی دکمه حذف کلیک کنید.
تیر چراغ اتاق تنها و متناسب با خیابان است.
- . چراغ رو به عنوان "mystreetlight.max" نگهدار
- فایل scene را باز کنید.
- در چشمانداز viewport، به سمت نبش خیابانی که نور خیابان را در آن حرکت کردهاید، حرکت کنید. اگر لازم باشد زوم کنید.
- از منوی برنامه، منابع مرجع X [Objects] را انتخاب کنید.
- On the X Ref Objects dialog, click C reate X Ref Record From File, and then navigate to the \modeling\level_design directory, and choose max.
- در دیالوگ باکس X Merge، شی LampPostwSign را انتخاب کنید. C OK کنید.
- C دیالوگ باکس X Objects را از دست میدهد.
چراغ در گوشه خیابان ظاهر شد و از آن بالا رفت.
- اگر نیاز دارید، راست کلیک کرده و از منوی چهارم حرکت کنید، سپس چراغهای خیابان را نزدیک سنگر زرد و زرد راهراه حرکت دهید.
سپس، یک نور برای ارتباط با هندسه خیابان ایجاد خواهید کرد.
اضافه کردن نورها:
- اگر قبلاً انتخاب نشده است، چراغهای خیابان را انتخاب کنید.
- در پانل D - ide، در the ide، روی H ide Unselected کلیک کنید.
- از زوم محدودهها انتخابشده به طوری که چراغهای خیابان به وضوح در the قابلمشاهده است.
- روی پانل C reate، روی دکمه روشن کلیک کنید.
- از فهرست پایین افتادنی Photometric استاندارد، استاندارد را انتخاب کنید.
- در In the Object rollout، Omni Omni click and and then then AutoG rid turn turn rid rid rid rid rid rid then then then then then then then then then then then then then then then then then then then then then then then then then then then then
- کرسر خود را روی چراغهای خیابان تکان دهید. یک سهپایه ایجاد نمایش داده میشود و از هر صورت که با آن تماس میگیرید، پیشبینی میشود.
- C بکشید تا نور را روی سطح کره ایجاد کنید.
- نور را کمی بالاتر از سطح زمین بلند کنید.
- روی صفحه تغییر، در گروه جی eneral Parameters rollout>>، روی دکمه On کلیک کنید.
- در دیالوگ باکس / olor / rollout> D D Type Type (ecay)، مربع معکوس را به عنوان نوع D انتخاب کنید.
- در گروه Attenuation نزدیک، روی Show کلیک کنید و شروع به ۲۰ تغییر دهید. شما میتوانید the دی ecay را در the ببینید.
- در پانل D isplay، در بخش H NMR، روی unhide کلیک کنید تا بتوانید اندازه پوسیدگی در هندسه صحنه را بررسی کنید.
- G به صفحه تغییر شکل داده و نمایش را خاموش کنید.
بعد از این که the D را تنظیم نمودید، شدت / C olor / Attenuation گسترش داده شد. (The نزدیک هنوز برای این نور نمایش داده میشود، تا زمانی که انتخاب شود).
چراغها و چراغها را کلون کنید:
- روی صفحهکلید H را فشار دهید تا اشیا را در صحنه با نام انتخاب کنید. C hoose Omni ۰۱ و the object، سپس دیالوگ باکس را ببندید.
نکته کلید مهار را برای انتخاب چندین شی در محاوره انتخاب با محاوره نام پایین نگه دارید.
- در نوار ابزار اصلی، در میدان انتخاب نامگذاری شده، نام چراغ روشن انتخاب نام دارد.
حالا میتوانید نور و چراغ را در یک دست بردارید.
- کلید تبدیل را پایین بکشید، سپس انتخابشدهها را حرکت دهید تا یک کلون از چراغ روشن ایجاد شود.
- در دیالوگ باکس C تنها، نمونه را انتخاب کنید تا بتوانید تمام چراغها را با تغییر یکی کنترل کنید.
- دو مرحله قبلی را تکرار کنید تا چراغهای خیابان را در هر دو طرف خیابان جمع کنید. اگر عملکرد کند است از shading سیمی هنگام کشیدن نور استفاده کنید.
اضافه کردن روشنایی جهانی:
سپس، کمی رنگ به the Omni خواهید داد و نور هدایتی خود را اضافه خواهید کرد. ۱ the نور را انتخاب کنید.
- در دیالوگ باکس Modify> / C olor / Attenuation rollout، روی نمونه رنگی کنار میدان Multiplier کلیک کنید.
انتخابگر C olor نمایان میشود.
- C یک ناحیه نارنجی در طیف رنگ را لیس میزند.
- در وسط چپ the C lick برای انتخاب یک رنگ نارنجی روشن برای the Omni انتخاب کنید.
C باکس را از دست میدهد.
- برای اضافه کردن نور هدایتی به صحنه خود، راست کلیک کرده و Alt + W را فشار دهید تا آن را به حداکثر برسانید.
- در قسمت C reate، روی آیکون چراغها کلیک کنید.
- روی شی Type Type rollout روی Target D click کلیک کنید.
- در قسمت بالا، راست کلیک کرده و از سمت راست هندسه به مرکز خیابان کشیده میشود.
نور هدایتی هدف در the نمایش داده میشود.
- اندازه پوشش نور را با استفاده از بال H otspot / Beam در the D Parameters rollout تنظیم کنید. توجه داشته باشید که افزایش نقطه کانونی (beam) به طور خودکار، افت (افت) میدان (افت) را نیز افزایش میدهد. هنگامی که شما کانون hotspot / beam را کاهش میدهید، افت (افت) میدان افت (افت) همچنان بدون تغییر باقی میماند.
- C حداکثر کردن کلیدهای viewport برای نمایش دوباره چهار viewports را لیس میزند، سپس یک پرسپکتیو را دور مدار قرار میدهد تا شما بتوانید نور هدایتی را ببینید.
- نور هدایتی را انتخاب کرده و حرکت دهید تا آن را بالا ببرید. هدف در خیابانها باقی میماند.
- روی صفحه تغییر، روی the / / C olor rollout، روی نمونه رنگی کنار میدان Multiplier کلیک کنید. در انتخابگر C olor، یک محیط را به رنگ آبی تیره انتخاب کنید تا رنگ آبی را برای غروب مهتاب روشن کنید.
- در نوار ابزار اصلی، از فهرست حذف فیلترهای انتخاب، G eometry را انتخاب کنید. این کار نور را از عملیات انتخاب حذف میکند.
- در the بالا، مستطیل انتخاب را در کل صحنه در the بکشید. اگر لازم باشد محدودههای زوم همه خارج از محدوده است.
تمام هندسه به جز برای چراغها انتخاب شدهاست.
- شما میتوانید این انتخاب راس نورپردازی را در انتخاب این مجموعه به نام نوار ابزار اصلی نام ببرید.
ایجاد روشنایی راس:
قبل از اینکه بتوانید اطلاعات نورپردازی را بگیرید و آن را به رنگ ریوس نگاشت کنید.
- C ontinue from before, or load C ity_vertex_color.max from the \modeling\level_design
- اگر میخواهید فایل صحنه را بارگذاری کنید، رئوس نورپردازی را از مجموعه انتخاب نام گذاری روی نوار ابزار انتخاب کنید.
- در طراحی رول آپ پانل امکانات، روی دکمه More کلیک کنید، سپس Assign C C را انتخاب کنید.
- اگر رسم نقشهبرداری در گروه گزینههای کشیده باشد، آن را خاموش کنید. این به این معنی است که به جای نورپ طراحی رول آپ ردازی صحنه از رنگهای map's استفاده کنید.
- در گروه گزینههای کشیدن، به س طراحی رول آپ مت سایهها حرکت کنید.
- C به انتخاب ا طراحی رول آپ ختصاص داده میشود.
۳ - ds Max یک سری محاسبات را انجام میدهد. شما یک دیالوگ با یک نوار پیشرفت در حال پرواز را مشاهده خواهید کرد که ریوس هر یک از اشیا در صحنه را ترسیم میکنند. هنگامی که این کار تمام شد، ر طراحی رول آپ وی یک طراحی رول آپ ناحیه خالی از a کلیک کنید تا همه چیز را در صحنه نمایش دهید و تاثیر نورپردازی را ببینید.
صحنه کمی تاریک است، بنابراین شما برخی تنظیمات را با نور روش طراحی رول آپ ن خواهید کرد.
- راس طراحی رول آپ ت - روی the فعال کلیک کرده، و از ربع isplay D، unhide را انتخاب کنید.
- کلید H و از فهرست اشیا در محاوره انتخاب از صحنه نمایش صحن طراحی رول آپ ه، Omni۲۰ را از طریق Omni۲۸ انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که Omni۰۱ انتخاب نشده است.
- در the فعال راست کلیک کرده، و از رب طراحی رول آپ ع D isplay انتخاب کنید، انتخاب H را انتخاب کنید.
- Omni۰۱ طراحی رول آپ را انتخاب کنید.
- در دیالوگ باکس Modif طراحی رول آپ y Intensity / C olor / Attenuation rollout، مقدار Multiplier را به ۲ تغییر دهید.
- نور پسزمینه را انتخاب کرده، طراحی رول آپ و مطمئن شوید که سایهها روشن شدهاند.
- C نورپردازی از مجموعه انتخاب نام گذاری ش طراحی رول آپ ده بر نوار ابزار، و در پانل اصلاح> راس C olors را تعیین کنید، دوباره روی تخصیص کلیک کنید.
حالا صحنه بهتر روشن است. طراحی رول آپ
سپس از راس Paint برای تغییر برخی از نورپردا طراحی رول آپ زی راس استفاده خواهید