نکته برا طراحی کاتالوگ ی تجسم بهتر ساختار هندسی، F۴ را فشار دهید تا صورتهای edged را به نمایش بگذارند. این کار را در همه جا انجام دهید.
- دوباره فشار را فشار دهید تا انتخاب را باز کنید تا بتوانید چند ضلعی طراحی کاتالوگ متفاوت را انتخاب کنید.
- در جبهه viewport، روی چند ضلعی بالایی که نشانگر پا است کلیک طراحی کاتالوگ کنید.
- روی دکمه Edit Polygon طراحی کاتالوگ s، دوباره روی دکمه Extrude کلیک کرده، و سپس روی چند ضلعی انتخابشده کلیک کرده و تا زمانی که به توپ پای برسد، چند ضلعی منتخب را بکشید. برای ارجاع به the چپ چشم نگاه دارید.
- در the چپ، چند ضلعی انتخ طراحی کاتالوگ ابشده را کمی روی محور عمودی (Y) قرار دهید.
- چند ضلعی انتخابشده را به سمت پایین حرکت دهید تا س طراحی کاتالوگ طح لبه پایینی خود را با زمین قرار دهید.
- در قسمت جلو، چند ضلعی انتخاب طراحی کاتالوگ شده به صورت افقی نشانداده شدهاست.
- یک فرآیند اکستروژن ا طراحی کاتالوگ ضافی برای ایجاد انگشتان پا انجام دهید.
از جابهجایی و مقیاس روی محورهای مختلف برای تنظیم چند ضلعی انتخابشده اس طراحی کاتالوگ تفاده کنید تا به تصویر زیر شباهت داشته باشد.
- در the بالا، چند ضلعی طراحی کاتالوگ را در پشت پای خود انتخاب کنید.
- چند ضلعی ان طراحی کاتالوگ تخابشده را تا سطح قوزک تنظیم کنید.
- روی دکمه Edit rollout، روی bevel کلیک کنید. برای انجام یک اکستروژن منظم چند ضلعی انتخابشده را به سمت بالا هدایت کرده و سپس دکمه موس را به سمت بالا حرکت دهید تا چند ضلعی بزرگتر شود. به تصویر مرج طراحی کاتالوگ ع در the چشم نگاه دارید. طراحی کاتالوگ
بخش عمده کار انجام میشود، اما شما هنوز باید بوت را اصلاح کنید تا بهتر به نظر برسد.
راهاندازی سیستم راهاندازی:
- ج ontinue روی پرونده شما کار میکند.
- در انتخاب گسترده، روی لبه کلیک کنید.
- در چشمانداز viewport، یکی از یالهای عمودی نزدیک توپ پا یا پنجههای پا را انتخاب کنید.
- در انتخاب، روی دکمه حلقه کلیک کنید.
همه لبهها در اطراف پا انتخاب میشوند.
- روی دکمه Edit Edges، روی دکمه C onnect کلیک کنید.
این باعث ایجاد یک تقسیم اضافی به صورت افقی از طریق لبههای انتخابشده قبلی میشود.
- لبههای انتخابشده به طور یکنواخت با مقدار کمی (حدود ۱۰۸ درصد) بزرگتر به نظر میرسد.
- در دیدگاه viewport، دو بار بر روی ViewC ube چپ یا راست دوبار کلیک کنید تا پشت راهانداز را مشاهده کنید.
- لبه فوقانی را در پشت بوت انتخاب کنید.
- کلید Ctrl را فشار دهید و کلید Ctrl را نگه دارید و سپس به سمت چپ ابزار حلقه کلیک کنید. با هر کلیک، یک لبه دیگر در اطراف آن حلقه انتخاب میشود. با کلیک کردن روی لبههای افقی که در قسمت عقب بوت به کار میرود، کلیک کنید.
- روی دکمه Edit rollout، روی C onnect کلیک کنید.
یک تقسیم عمودی جدید از لبههای انتخابشده قبلی عبور میکند.
- در بالا، لبههای انتخابشده به سمت بالا روی محور عمودی (Y) حرکت میکنند به طوری که پشت بوت کمی گرد است.
- اگر وقت دارید، اصلاح سیستم را ادامه دهید. در این مدل بیش از حد افراط نکنید چون نمیخواهید چند ضلعیهای زیاد در مدل داشته باشید.
راهاندازی سیستم راهاندازی:
- ج ontinue روی پرونده شما کار میکند.
- روی صفحه تغییر، از سطح زیر شی خارج شوید.
- از فهرست تعدیلکننده، تغییردهنده Bend را انتخاب کنید.
- محور خم بند را به Y و D irection به ۹۰.۰. تنظیم کنید.
- زاویه خم بند را طوری تنظیم کنید که بوت با تصویر مرجع هماهنگ باشد. مقدار زاویه of تا -۱۸ درجه باید کافی باشد. ممکن است بخواهید در بالا را کمی در قسمت بالا بچرخانید.
- تغییر نام راهانداز شی - راست.
راهاندازی راهاندازی:
- ج ontinue روی پرونده شما کار میکند.
- راست کلیک راست جبهه viewport برای فعال کردن آن.
- در نوار ابزار اصلی ابزار آینه را فعال کنید.
- محور آینه را به X واگذار کنید و تنها انتخاب تنها را برای مجرم تنظیم کنید.
- C OK را لیس بزنید تا the را ایجاد کرده، clone را بازتاب کرده و دیالوگ باکس را ببندید.
- از ابزار انتقال برای موقعیت راهاندازی جدید براساس تصویر مرجع استفاده کنید.
- تغییر نام راهانداز <چپ - چپ.
- پرونده خود را به عنوان سرباز My ذخیره کنید.
او را به این طرف و آن طرف میبرد.
در این درس، شما شلوار برای خلبان هلیکوپتر را ایجاد میکنید. در مورد پوتین، شما شلوار را در یک زمان اولیه باز خواهید کرد؛ این بار یک استوانه است. ابتدا یک پا را ایجاد میکنید و سپس از یک تعدیلکننده تقارن برای ایجاد پای دیگر استفاده میکنید.
ایجاد یک پا:
- C ontinue working on your file from the previous exercise, or load the file max from \modeling\low_polygon_modeling.
- در بالای viewport، روی پای راست خلبان زوم کنید.
- از منوی reate C، Standard Primitives C ylinder را انتخاب کنید.
- در the بالا یک سیلندر در مرکز درست نصب کنید.
- G به تابلو تغییر میکند. پارامترهای سیلندر را به صورت زیر تنظیم کنید:
شعاع: ۲۰
H هشت: ۲۰
H و هشت Segments: ۱
طرف
نرم: خاموش
- در نیمکره چپ، استوانه را به سمت پایین حرکت دهید تا کمی با بوت قطع شود.
- در جبهه viewport، سیلندر را بچرخانید تا با پای شلوارش در تصویر مرجع تراز شود.
- در نوار ابزار اصلی، روی انتخاب And و مقیاس یکنواخت کلیک کنید، سپس سیستم مرجع C oordinate را به محلی تنظیم کنید.
- در the جلویی، استوانه را در محور X محلی خود قرار دهید تا بهتر با تصویر مرجع متناسب شود.
- در هر viewport راست کلیک کرده و C onvert را برای> (> C) برای پلی Poly انتخاب کنید.
- روی صفحه تغییر، روی دکمه level sub Polygon کلیک کنید.
- در the بالا، روی چند ضلعی بالای استوانه کلیک کنید.
- روی دکمه Edit rollout، روی دکمه Extrude کلیک کنید.
- در the بالا، چند ضلعی انتخابشده را برای extrude کردن آن از طریق حدود نیمی از ارتفاع اصلی بکشید.
استفاده از جابهجایی و مقیاس برای متناسب کردن چند ضلعی انتخابشده |
مهم است که سیستم مختصات برای هر دو حرکت و مقیاس است. شما باید آن را برای اولین بار تنظیم کنید که به هر نوع تبدیل متفاوت تبدیل شوید.
- یک فرآیند اکستروژن بعدی را به سمت راست زیر زانو انجام دهید. مجدداً، از ابزارهای تبدیل مانند حرکت و مقیاس برای مطابقت چند ضلعی با تصویر مرجع استفاده کنید. همچنین ممکن است بخواهی طراحی کاتالوگ د از چرخش استفاده کنید.
مفاصل مانند زانوها و آرنج به جزئیات بیشتری نیاز دارند تا وقتی که به شکل صحیح شکل می طراحی کاتالوگ گیرند شکل بهتری به خود بگیرند.
- دو extrusions دیگر هم اضافه کنید تا زانو را کامل کنید، هر کدام را هنگام حرکت ت طراحی کاتالوگ نظیم کنید.
- یک اکستروژن را اضافه کنید تا ران را ایجاد کنید، و دیگری تمام مسیر را طراحی کاتالوگ به مفصل ران اضافه کنید.
اگر یک نقطه را از دست بدهید، بعداً میتوا طراحی کاتالوگ نید جزئیات بیشتری اضافه کنید.
- دو extrusions دیگر را اضافه کنید تا وضوح شبکه لازم برای مفصل ران را ف طراحی کاتالوگ راهم کنید.
- یک روش را برای رسیدن به قسمت پایین کمر اضافه کنید. از ابزارهای تبدیل برای تراز کردن چند ضلعی با خط کمربند استفاده کنید. D on't در مورد طرف راست نگران است؛ استفاده از یک تعدیلکننده تقارن، از آن مراقبت خواهد کرد.
- یک اکستروژن نهایی را برای این کمربند اضافه کنید.
قبل از این که شما یک تعدیلکننده تقارن را برای ایجاد پای مخالف استفاده کنید، باید ناحیه buttocks را که در حال حاضر بسیار صاف است، تنظیم کنید.
- روی دکمه rollout، روی دکمه Edge کلیک کنید.
- در viewport چپ، هر کدام از لبههای عمودی زیر کمربند را انتخاب کنید.
- در این انتخاب، روی دکمه حلقه کلیک کنید تا تمام یالهای موازی با انتخاب انتخابشده را انتخاب کنید.
- روی دکمه Edit rollout، روی C onnect کلیک کنید. این یک سری از لبهها را اضافه میکند که the انتخابشده را متصل میکند.
- بر روی انتخاب، بر راس راس کلیک کنید.
- در the چپ، انتخاب ناحیه ریوس روی کفل را بکشید و سپس موقعیت خود را تنظیم کنید.
- خروج از سطح زیر شی زمانی که انجام شد.
استفاده از برنامه xform reset:
قبل از این که شما یک تعدیلکننده تقارن را برای ایجاد پای دیگر درخواست کنید، از برنامه Reset X برای راهاندازی همه چرخش و تبدیل مقیاس به شی موجود استفاده خواهید کرد. عدم انجام این کار منجر به معیوب شدن صفحات تقارن معیوب میشود.
- در دسته اصلاح، روی کلید Editable Poly برای ویرایش sub خروجی کلیک کنید.
- با انتخاب هدف پاچه شلوار، به پانل خدمات عمومی بروید.
- سپس دکمه Reset X را لیس بزنید تا تنظیمات راهاندازی مجدد را باز کنید، و سپس روی Reset کلیک کنید.
- G به پانل اصلاح برمی گردد.
حالا پشته تعدیلکننده شامل یک تعدیلکننده جدید X است که تمام چرخش و تغییر مقیاس را در بر میگیرد.
- C روی پشته با کلیک راست کلیک کرده و پای در the کلیک کرده و C onvert را برای> (onvert) برای Poly (Editable) انتخاب کنید.
از تعدیلکننده تقارن استفاده کنید:
- دقت کنید که پا انتخاب شود. روی تابلو اصلاح، فهرست تعدیلکننده را باز کرده و تقارن را انتخاب کنید.
- در دسته تعدیلکننده، تعدیلکننده تقارن تقارن را گسترش داده و روی آینه کلیک کنید.
این سطح هدف فرعی به شما این امکان را میدهد که صفحهای که طراحی کاتالوگ تقارن روی آن رخ میدهد را تغییر دهید.
- در the rollout، محو طراحی کاتالوگ ر میرور را بر روی X قرار داده و گزینه فلیپ فلاپ را تغییر دهید.
- در جبهه viewport، صفحه میر طراحی کاتالوگ ور را بر محور X حرکت دهید به طوری که پای متقارن در مکان مناسب باشد.
- خروج از سط طراحی کاتالوگ ح زیر شی در زمانی که انجام شد.
شلوارش تقریباً تمام شدهاست. طراحی کاتالوگ شما هنوز به استفاده از یک تغییردهنده Edit برای نرم کردن ناحیه اطراف باسن نیاز دارید.
از ویرایش Poly Poly استفاده کنید: طراحی کاتالوگ
- دقت کنید که پا انتخاب شود. روی تابلو اصلاح، فهرست تغییردهنده را باز کرده و روی ادیت Poly کلیک کنید.
- در تصویر viewport، در قسمت جلو کمربند زوم کنید.
- روی دکمه rollout، روی دکمه Edge کلیک کنید.
- لبه مرکزی کمربند را انتخاب کنید.
- فشار دهید و مهار کنید و سپس دوبار کلیک کنید.
این امر انتخاب را با دو لبه مجاور گسترش میدهد.
- در the بالا، لبههای انتخابشده در محور Y را حرکت دهید به طوری که به جای یک V وارونه، یک منحنی صاف به دست آورید.
- به طور مشابه، لبهها لبه پشت شلوارش را تنظیم میکنند.
- ج ontinue را به دقت تنظیم کنید - ناحیه اطراف باسن را تنظیم کنید. برای کنترل بهتر، یک متناوب بین سطوح لبه و راس - را امتحان کنید.
- در سطح زیر شی لبه، یک لبه عمودی روی خط کمربند انتخاب کنید.
- در انتخاب گسترده، روی حلقه کلیک کنید تا تمام لبههای عمودی دور کمر را انتخاب کنید.
- فشار دهید و مهار کنید، و سپس روی دکمه Polygon کلیک کنید تا انتخاب لبه را به یک انتخاب پلی تبدیل کنید.
- روی دکمه ویرایش Polygons، روی دکمه Extrude Settings کلیک کنید.
این دیالوگ باکس Extrude Polygons را باز میکند.
- Type extrusion را روی Normal و the H هشت تا ۱.۵. تنظیم کنید.
- C روی OK کلیک کنید تا تغییرات را اعمال کرده و دیالوگ باکس را ببندید.
حذف چند ضلعیهای ناخواسته:
- دو polygons را در بالای شلوارش انتخاب کنید.
- روی دکمه ویرایش Polygons، روی دکمه Inset Settings کلیک کنید.
این دیالوگ باکس Inset Polygons را باز میکند.
- مقدار Inset را روی ۵.۰ تنظیم کنید، و سپس روی OK کلیک کنید تا تغییرات را قبول کرده و دیالوگ باکس را ببندید.
- حذف فشار برای حذف چند ضلعیهای انتخابشده.
- مراحل قبلی را برای ضمیمه کردن و سپس حذف polygons در پایین پای شلوار تکرار کنید.
- خروج از سطح زیر هدف. روی تابلو اصلاح، نام را به صورت او تکان دهید.
- پرونده را به عنوان سرباز _ ذخیره کنید.
ایجاد the
در این درس، شما نیمتنه را برای خلبان هلیکوپتر به وجود میآورید: بیشتر تیشرت هایی که او پوشیدهاست. در تمرینهای قبلی، شما با اصول اولیه از قبیل یک جعبه یا یک سیلندر شروع کردید و اغلب چند ضلعیهای تمیز میکنید تا ش طراحی کاتالوگ کل را اصلاح کنید. در این تمرین، از یک رویکرد کمی متفاوت استفاده خواهید کرد. شما با یک شی ساده ساده و ساده شروع خواهید کرد، اما بیشتر کارها را با استف طراحی کاتالوگ اده از selection حاشیه انجام خواهید داد. این روش مدلسازی قوی و شهودی است.
the را ایجاد کنی طراحی کاتالوگ د
- طراحی کاتالوگ C ontinue working on your scene from the previous exercise, or load the file max from \modeling\low_polygon_modeling.
- در جبهه viewpor طراحی کاتالوگ t، در قسمت میانی بدن خلبان زوم کنید.
- از منوی reate C، استاندارد Primit طراحی کاتالوگ ives> را انتخاب کنید.
- پوشش D در جبهه viewport برای ا طراحی کاتالوگ یجاد یک جسم هواپیما.